Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@14:15:35 GMT

سود «قهکمت» 160 درصد شیرین‌تر شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۶۷۳۷

سود «قهکمت» 160 درصد شیرین‌تر شد

پول نیوز - فصل اول سال مالی «قهکمت» با شرایط به مراتب بهتری نسبت به گذشته به پایان رسید که البته اغلب آن مدیون افزایش نرخ های فروش است.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «قند هکمتان» بالاخره گزارش صورت های مالی دوره 3 ماهه منتهی به آذر سال 98 را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، «قند هکمتان» 1002 ريال سود به ازای هر سهم محقق کرد که نسبت به دوره 3 ماهه نخست سال مالی قبل، رشد جالب توجه 160 درصدی را حکایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلی‌ترین و تنهاترین دلیل این رشد، افزایش 48 درصدی درآمدهای عملیاتی در کنار رشد کمتر بهای تمام شده است. در فصل اول سال مالی 99 این شرکت قندی با افت مقدار فروش نسبت به گذشته مواجه شده اما؛ افزایش نرخ های فروش به یاری شرکت آمده است.

به این ترتیب، 1495 میلیارد ريال درآمد عملیاتی شناسایی شد و پیش بینی کرده در 9 ماهه باقیمانده از سال مالی جاری، 1688 میلیارد ريال دیگر نیز درآمدزایی داشته باشد.

مقدار ۲۶۵۰۰ تن شکر وارداتی در دست تولید است و شرکت جهت تولید بهار سال 99 اقدام به انعقاد قرارداد خرید چغندر از خوزستان کرده که پیش بینی می شود مقدار چغندر قابل جذب حدود ۱۰۰ هزار تن باشد.

در سایر بخش های عملیاتی و غیرعملیاتی دیگر خبری از درآمد نیست و در این میان، شاهد افزایش هزینه مالی به 14 میلیارد ريال هستیم که 260 درصد بیش از 3 ماهه نخست سال مالی 98 است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاپ کدال سود درآمد عملیاتی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد

در پی تصمیم عربستان سعودی برای افزایش قیمت فروش نفت خود به اکثر مناطق جهان در ژوئن، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.

عربستان سعودی، قیمت فروش رسمی نفت خود به آسیا، شمال غربی اروپا و مدیترانه را در ژوئن، افزایش خواهد داد که منعکس کننده انتظارات برای تقاضای قوی در تابستان امسال است.

وارن پاترسون، مدیر تحقیقات کالای شرکت آی‌ان‌جی در این باره گفت: قیمت نفت پس از این که هفته گذشته تحت تاثیر فروکش تنش‌های ژئوپلیتیکی، بیش از ۷.۳ درصد سقوط کرد، هفته معاملاتی جاری را با افزایش آغاز کرد. این افزایش پس از اقدام عربستان سعودی در افزایش قیمت فروش رسمی نفت خود به اکثر مناطق جهان در بحبوحه محدود شدن عرضه در سه ماهه جاری، روی داد.

در چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، فعالیت بخش خدمات برای ششمین ماه متوالی، به روند توسعه ادامه داد و رشد سفارش‌های جدید، سرعت گرفت و اعتماد تجاری، رشد قوی را تجربه کرد و امیدواری به احیای اقتصادی پایدار، تقویت شد.

هفته گذشته که سرمایه‌گذاران به هضم آمار اشتغال ضعیف آمریکا و ارزیابی زمان احتمالی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو پرداختند، هر دو شاخص، شدیدترین کاهش هفتگی را در سه ماه گذشته تجربه کردند و نفت برنت بیش از هفت درصد و وست تگزاس اینترمدیت، ۶.۸ درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

نرخ ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت نفت هم با برگزاری مذاکرات برای آتش‌بس در غزه، ضعیف شده است.

با این حال، چشم انداز توافق در روز یکشنبه، ضعیف به نظر رسید زیرا حماس بر خواسته خود برای پایان یافتن جنگ در قبال آزادی اسرا، تاکید کرد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کاملا آن را رد کرد.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازارهای شرکت آی‌جی اظهار کرد: این خبر که رژیم صهیونیستی، پیش می‌رود و عملیات خود در رفح را گسترش می‌دهد، ممکن است به توافق آتش بس احتمالی، ضربه بزند و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را که ظاهرا فروکش کرده بود، دوباره برانگیزد.

بر اساس گزارش رویترز، در سیگنالی از محدودتر شدن عرضه، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته گذشته، برای دومین هفته متوالی، شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی را کاهش دادند. دکل‌های حفاری نفت، هفت حلقه کاهش یافت و به ۴۹۹ حلقه رسید که بزرگترین کاهش هفتگی از نوامبر سال ۲۰۲۳ بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل