Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@00:18:25 GMT

تدوین دستورالعمل برای کندوپوش معابر شیراز

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۷۰۲۷

تدوین دستورالعمل برای کندوپوش معابر شیراز

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز گفت: به زودی دستورالعمل مربوط به کندوپوش معابر شهری تدوین و ارائه خواهد شد تا موضوع حفاری‌های عمرانی و ترمیم آن توسط دستگاه‌های مختلف خدمات رسان، ساماندهی شود.

به گزارش ایمنا، اسماعیل صالحی روز گذشته _یکشنبه ۶ بهمن ماه_ در جلسه با نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری در شیراز، اظهار کرد: دستورالعمل به روز شده حفاری با توجه به قوانین، مصوبات و آئین نامه‌های بالادستی، تهیه، تدوین، نهایی و ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انتقال واحد حفاری به معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز، گفت: این اقدام منجر به اجرا و نظارت بهتر بر روند حفاری‌های عمرانی از سوی سایر دستگاه‌های خدمات رسان و بهبود روند کار خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه برای منسجم‌تر شدن وضعیت نظارت بر حفاری و ترمیم معابر، طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: با توجه به استقرار اداره‌های راهسازی و آسفالت، دفتر فنی و دیگر عوامل موثر در این معاونت، انتقال واحد حفاری به معاونت فنی و عمرانی می‌تواند نظارت بر حفاری و ترمیم معابر را منسجم‌تر کند.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز با اشاره به اینکه بیشتر حفاری‌ها توسط سایر دستگاه‌های خدمات رسان انجام می‌شود، افزود: دستورالعمل جدید کندوپوش در راستای بهبود خدمات رسانی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه انجام عملیات حفاری در نقاط مختلف شهر برای ایجاد و توسعه امکانات زیربنایی آب و برق و مخابرات و ... اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: با وجود اینکه این اقدامات عمرانی یک ضرورت محسوب می‌شود، اما اگر نظارت کافی قبل، حین و بعد از اجرا انجام نشود، کار به سامان نرسیده و به شکل مطلوبی انجام نمی شود.

صالحی با بیان اینکه شهرداری در واقع وکیل مدافع مردم در راستای حفظ زیبایی، ایمنی و پاکیزگی شهر است، خاطرنشان کرد: نباید هیچ یک از شهروندان را به واسطه اهمال و کوتاهی در اجرای طرح‌های عمرانی، و ترمیم نادرست و نازیبای خرابی‌های ناشی از این اقدامات، با مخاطره مالی و جانی مواجه کنیم.

معاون شهرداری شیراز با تاکید بر لزوم یکپارچه سازی مرمت حفاری ها در شهر، لازمه این مهم را داشتن برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاهی دانست و اضافه کرد: باید تمام پیمانکاران این بخش دارای مهارت و دانش کافی باشند و اگر نیاز به آموزش وجود دارد، دوره‌های آموزشی برگزار شود.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان حاضر به پذیرش پیمانکاران فاقد صلاحیت در بخش حفاری، ترمیم و آسفالت معابر نیست، گفت: باید از اعمال نظر و رویکردهای سلیقه‌ای در این موضوع خودداری کرد و براساس شیوه‌نامه‌ های صحیح اقدامات را دنبال کرد.

معاون شهردار شیراز گفت: شیراز به دلیل داشتن آثار تاریخی و باستانی، دارا بودن شهروندانی میهمان نواز و برخورداری از آب و هوایی منحصر بفرد، همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است، لذا علاوه بر شهروندان، باید شهری زیبا را هم در منظر گردشگران داشته باشیم.

صالحی با اشاره به لزوم هماهنگی برای کنترل مسائل در حریم و خارج از محدوده شهر، گفت: باید هماهنگی مناسبی بین شهرداری و دستگاه‌های خدمت رسان ایجاد شود تا کار مسیر مطلوبی داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم همراهی و همکاری مطلوبتر در موضوع پروژه های بزرگ عمرانی شهر، تاکید کرد: شهرداری نسبت به تعهداتش در قبال همه دستگاه‌ها پایبند است؛  تلاشمان کاهش مشکلات ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی برای مردم و شهروندان است.

کد خبر 407691

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر کلانشهر شیراز شیراز شهرداري شيراز شهر شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهواز باید برای تردد معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شود

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه هیچ معلول و جانبازی نباید برای حضور در اجتماع محدودیتی داشته باشد، گفت: لازمه این مهم، ایجاد زیرساخت‌های شهری و مناسب‌سازی در معابر و اداره‌هاست که آنهم نیازمند همکاری تمام دستگاه‌هاست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمد خانچی، با اشاره به اینکه مناسب سازی محیط و ورودی ادارات برای تردد جانبازان و افراد معلول ضروری است، در جمع خبرنگاران گفت: ادارات و نهادهای دولتی، بانک‌ها و ... موظف هستند بستری مناسب برای تردد معلولان، افراد روشندل و جانبازان جنگ تحمیلی فراهم کنند تا بتوانند به راحتی تردد کنند. زیرا نامناسب بودن زیرساخت‌ها باعث سلب استقلال و اعتماد به نفس آنان می‌شود که باید به این موضوع مهم توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به مناسب سازی محیط برای دسترسی‌ پذیری معلولان، روشندلان ، جانبازان و افراد ناتوان به خدمات هستند، افزود: مناسب سازی بناها و مراکز خدمات عمومی، معابر شهری، مراکز اداری، تفریحی، ورزشی و غیره از حقوق معلولان است که باید متناسب با وضعیت جسمی آنان طراحی شود تا بتوانند از حقوق خود بهره‌مند شوند.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان  تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی برای رفع این مشکلات اقدامات خوبی انجام داده‌اند ولی کافی نیست، انتظار می رود برای رفع نیازهای این عزیزان چاره اندیشی شود.

خانچی با تاکید بر رعایت اصول مناسب سازی در ساخت و سازها و نظارت دقیق دستگاه‌های ذیربط گفت: هزینه ای که به منظور مناسب‌سازی اماکن و معابر صرف می شود سرمایه‌گذاری برای آینده است.

وی افزود: مناسب‌سازی مدارس نیز یکی از موضوعات اساسی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و اقدامات اساسی در خصوص رفع موانع تردد و حضور دانش‌آموزان دارای معلولیت در مدارس کنار سایر دانش‌آموزان باید به سرعت انجام شود.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • تدوین دستورالعمل اجرای صحیح طرح نور در دادستانی کل کشور
  • اهواز باید برای تردد معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شود
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در شهرستان آمل
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز