Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@12:36:56 GMT

واکنش سندرز به افشاگری بولتون

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۷۰۵۱

واکنش سندرز به افشاگری بولتون

برنی سندرز شامگاه یکشنبه به وقت محلی با پیوست کردن خبر نیویورک تایمز مبنی بر افشاگری‌های جدید جان بولتون درباره دستور رئیس جمهوری آمریکا برای توقیف کمک 391 میلیون دلاری نظامی به کی‌اف، این مطلب را مطرح کرد.

این سناتور دموکرات، افزود: جان بولتون ادعا می کند ترامپ به او گفته است که تا زمانی که اوکراین به او در تحقیقات دموکرات ها کمک نکند، از ارسال کمک های نظامی خودداری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندر تاکید کرد: سنا باید از بولتون به عنوان شاهد در فرایند استیضاح بشنود.

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه برملا ساخت «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید که دموکرات‌ها به شدت خواستار شهادت دادن او در محاکمه ترامپ هستند، در کتاب تازه‌اش که هنوز منتشر نشده افشاگری‌هایی علیه رییس جمهوری آمریکا انجام داده است.(اینجا)

بولتون در این کتاب که بخش‌هایی از آن به دست نیویورک‌تایمز رسیده، نوشته است  دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ما اوت 2019 (شهریورماه) به وی گفته بود که کمک نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می‌کند.

بولتون نوشته که ترامپ علت این کار را مجبور کردن مقام‌های اوکراینی برای انجام تحقیقات علیه دمکرات‌های آمریکایی از جمله «جو بایدن» نامزد حزب دمکرات و جدی‌ترین رقیب ترامپ در انتخابات 2020 انجام می‌دهد.

در قطعنامه فرایند محکمه استیضاح ترامپ که با ارسال پرونده اتهامی وی از مجلس نمایندگان به تصویب اکثریت جمهوریخواهان رسید، دموکرات‌ها 11 اصلاحیه پیشنهاد دادند که یکی از آنها فراخواندن جان بولتون مشاور اخراج شده امنیت ملی بود اما هیچ یک از این اصلاحیه‌ها، نتوانست از سد حامیان رئیس جمهوری آمریکا بگذرد.

جلسات رسمی محکمه استیضاح ترامپ از روز سه شنبه گذشته آغاز شد و دادستان‌های استیضاح یا همان مدیران استیضاح که منتخب مجلس نمایندگان هستند، در مدت سه روز و در مجموع، 24 ساعت به تشریح موارد مربوط به دو اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" پرداختند.

پس از آن، روز شنبه وکلای مدافع ترامپ نخستین دفاعیات خود را در مدت سه ساعت ارائه دادند و قرار است ادامه دفاعیات در روز دوشنبه به وقت محلی مطرح شود.

برکناری ترامپ از قدرت به 67 رای نیاز دارد که با توجه به اکثریت 53 نفری جمهوریخواهان در سنا، دور از انتظار به نظر می رسد.

23310310

کد خبر 1346346

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استیضاح ایالات متحده آمریکا انتخابات ریاست جمهوری امریکا کنگره آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا سنا دونالد ترامپ جان بولتون برنی سندرز اوکراین گیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از 6 ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را که ۷۰ درصدشان زنان و کودکان هستند، زخمی کرده است، این یک یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، گفته‌های سندرز پس از آن مطرح شده که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی «اوباش ضد یهود» در پردیس‌های دانشگاهی آمریکا را محکوم کرد.

سندرز گفت: «اینکه اگر اشاره کنیم که بمباران اسرائیل بیش از ۲۲۱ هزار واحد مسکونی در غزه را به طور کامل ویران کرده و بیش از یک میلیون نفر را بی خانمان کرده و اسرائیل زیرساخت‌های غیرنظامی غزه را از بین برده است، "یهودستیزی" نیست.»

این سناتور آمریکایی همچنین ادامه داد، درک اینکه اسرائیل سیستم بهداشت و درمان غزه را نابود کرده است «یهودستیزانه» نیست و همچنین محکوم کردن تخریب ۱۲ دانشگاه و ۵۶ مدرسه غزه توسط نتانیاهو و محروم شدن از تحصیل ۶۲۵ هزار دانش آموز، «یهودستیزانه» نیست.

وی ادامه داد، این «یهودستیزی» نیست که با تقریبا همه سازمان‌های بشردوستانه موافق باشیم که بگوییم اسرائیل «به‌طور غیرمنطقی» جلوی ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را گرفته است.

سندرز گفت: «"آقای نتانیاهو یهود ستیزی شکل پست و نفرت انگیزی از تعصب است که صدمات وصف ناپذیری به میلیون‌ها نفر وارد کرده است. با تلاش برای منحرف کردن ما از سیاست‌های جنگی غیراخلاقی و غیرقانونی دولت تندرو و نژادپرست خود، به شعور مردم آمریکا توهین نکنید. از یهود ستیزی برای منحرف کردن توجه از کیفرخواست جنایی که در دادگاه‌های اسرائیل با آن روبرو هستید استفاده نکنید. روبرو شدن با اتهامات در این دادگاه‌ها یهودی ستیزی نیست تا شما را در قبال اعمال خود پاسخگو کنند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود