Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@16:34:13 GMT

ماجرای شیعه شدن جمعی از مردم الجزایر در یادبود شهید سلیمانی + فیلم

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۷۳۵۳

ماجرای شیعه شدن جمعی از مردم الجزایر در یادبود شهید سلیمانی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

امام جمعه موقت تهران به ماجرایی از برگزاری مراسم یادبود شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد که در جمعی از مردم الجزایر به آیین تشیع گرویدند. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نخستین شب از مراسم عزاداری حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی (ره) با استناد به آیه مؤدّت، معرفت اهل‌بیت علیهم‌السلام از جمله حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها را لازمه مؤدّت و پیروی از آن بزرگواران دانست و گفت: مهم‌ترین فضیلت آن بانوی بزرگ اسلام، عبودیت محض و ادای حق ولایت با از جان‌گذشتگی بود و پرورش‌یافتگان این مکتب نورانی مانند شهید سلیمانی نیز مفتخر به عبودیت و ولایتمداری تا پای جان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آثار مهم شهادت سردار سلیمانی مانند افزایش اقتدار اسلام و انقلاب و ایجاد موج جدیدی از بیداری، افزود: الگوهای کم‌نظیری مانند شهید سلیمانی به برکت حاکمیت دین، رشد و درخشش پیدا می‌کنند و به همین علت است که مستکبران از اصل دین و حکومت دینی عصبانی هستند.

حجت‌الاسلام یادآور شد: یکی از بزرگان نقل می‌کرد در دانشگاهی در کشور الجزایر مجلس یادبودی برای سردار شهید سلیمانی برگزار شد، یکی از شعرای مشهور شعر مفصلی خطاب به دختر شهید سلیمانی خواند که مضمون آن چنین است: کسانی که شما را به تشیّع ملامت می‌کنند بدانید که اگر تشیع این است که حاج قاسم سلیمانی داشت، ما هم شیعه‌ایم. در این مجلس عدّه زیادی اعلام کردند از این پس زیر پرچم ولایت آمده‌ایم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:‌ اگر مبدأ میل و گرایشات ما ارتفاع بگیرد و آسمانی شویم، از زمین کنده شده‌ایم، اگر دل از زمینی و زمینی‌ها کنده شود و فقط خدا را مدنظر قرار داشتیم، آن وقت است که عبودیت برای ما لذیذترین چیزها می‌شود.

وی گفت: مرحوم آقای بهجت می‌فرمود حضرت زهرا مادر شیعه است، اما نمی‌دانم چرا بعضی بچه‌ها، بچه‌های ناخلف مادرند، کاری می‌کنند که مادر ناراحت می‌شوند، مادر خیلی برای تربیت فرزندان خود حسّاس است، باید طوری رفتار کنیم که مادرمان احساس سرافرازی کند و زینت‌شان باشیم.

حاج قاسم با کسب صفات فاطمی آسمانی شد/ شهادت سردار سلیمانی را با منطق زینب (س) ببینیمتفسیر جدید رهبر انقلاب از حدیث «اِنْتِظارُ الْفَرَجِ عِبادَةٌ»

انتهای پیام/

اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۴۱ در حسینیه امام خمینی(ره)اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۴۱ در حسینیه امام خمینی(ره)اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۴۱ در حسینیه امام خمینی(ره)اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۴۱ در حسینیه امام خمینی(ره)اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۴۱ در حسینیه امام خمینی(ره)اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۴۱ در حسینیه امام خمینی(ره)اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۴۱ در حسینیه امام خمینی(ره)اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۴۱ در حسینیه امام خمینی(ره)اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۴۱ در حسینیه امام خمینی(ره)اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۴۱ در حسینیه امام خمینی(ره)اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۴۱ در حسینیه امام خمینی(ره)اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۴۱ در حسینیه امام خمینی(ره) R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فاطمیه آیت الله کاظم صدیقی امام خامنه‌ای

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فاطمیه آیت الله کاظم صدیقی امام خامنه ای فاطمیه آیت الله کاظم صدیقی امام خامنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت مذهبی استان به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۱۶ شهر استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی، علما، روحانیون و مردم ولایتمدار استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به‌صورت متمرکز به دسته‌روی و سپس عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه‌ این مراسم، ادامه داد: در تمام نقاط شهری استان از جمله مراکز ۱۰ شهرستان و به‌طور کلی ۱۶ شهر خراسان شمالی شاهد برگزاری این دسته‌روی‌ها و عزاداری‌ها خواهیم بود. همچنین در روستاهای بزرگ استان، مراسم عزاداری و دسته‌روی به‌صورت همزمان برگزار می شود.

وی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت‌های مذهبی شهرستان بجنورد ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه از محل میدان شهید به سمت آستان امامزاده سید عباس (ع) انجام می‌شود.

هدایتی با بیان اینکه این دسته‌روی در همه نقاط شهری استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آیین در شیروان ساعت ۹ صبح از مساجد به سمت مصلای نماز جمعه، در اسفراین ساعت ۱۰ صبح از مساجد شهر به سمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) و در آشخانه نیز ساعت ۹ صبح از ابتدای بلوار شهید بهشتی تا میدان امام خمینی (ره) مقابل مسجدجامع است.

وی با تاکید بر لزوم الگو گرفتن از سبک زندگی امام صادق (ع) افزود: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویر دو شهید معلم حادثه تروریستی کرمان در حسینیه امام(ره)
  • حسینیه امام خمینی(ره) حال و هوای کلاس درس گرفت
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • مطهری امام