Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی عربستان گفت کشورش به دقت تحولات بازار نفت و «انتظارات منفی» ناشی از تاثیر ویروس کرونای جدید بر اقتصاد چین و اقتصاد جهانی و همچنین عوامل بنیادین بازار نفت را رصد می کند. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان گفت کشورش به دقت تحولات بازار نفت و «انتظارات منفی» ناشی از تاثیر ویروس کرونای جدید بر اقتصاد چین و اقتصاد جهانی و همچنین عوامل بنیادین بازار نفت را رصد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالعزیز بن سلیمان گفت وی اطمینان دارد که دولت چین و جامعه بین المللی می توانند جلوی گسترش ویروس را بگیرند و آن را به طور کامل نابود کنند.

وی افزود، تاثیر این ویروس بر بازارهای جهانی و از جمله بازار نفت و سایر کالاهای خام «عمدتا ناشی از عوامل کرونای و انتظارات به شدت منفی شکل گرفته توسط برخی فعالان بازار است، در حالی که تاثیر این بیماری بر تقاضای جهانی نفت بسیار محدود است.»

وزیر نفت عربستان در ادامه گفت:‌‌«چنین حد بالایی از بدبینی که در سال 2003 و در جریان شیوع بیماری سارس نیز رواج یافته بود سبب کاهش عمده تقاضا برای نفت نشد.»

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که عربستان و دیگر اعضای گروه اوپک پلاس از توانایی و انعطاف لازم جهت واکنش مناسب به هرگونه تحولی جهت حفظ ثبات در بازار نفت در صورت نیاز برخوردارند.

مقامات بهداشتی کشورهای جهان در تلاش اند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونای جدید جلوگیری کنند. تاکنون 80 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند و قرنطینه چندین شهر چین نگرانی هایی را از احتمال کاهش تقاضا برای نفت به وجود آورده است.

انتهای پیام

R1012128/P/S7,80,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نفت جهانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفت جهانی نفت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد

آفتاب‌‌نیوز :

امروز اغلب نماد‌های تالار شیشه‌ای با کاهش مواجه شدند. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحدی به رقم دو میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۸۲ واحد رسید. شاخص هم‌وزن، اما ۱۳۲۱ واحد رشد پیدا کرد و در رقم ۷۵۹ هزار و ۲۲ واحد ایستاد. در حالی بازار در چهار روز قبل رشد کرده بود.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۹۳ هزار معامله به ارزش ۵۷۷۶ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

فولاد، فملی و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ایجاد کردند. هم‌چنین ذوب، کاما و فولاد از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز کاما دو نماد دیگر منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران هم امروز ۴۷ واحد کاهش یافت و شاخص آن به ۲۵ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۲۰۵ هزار فقره بود که ارزش آن به ۷۷۲۱ میلیارد تومان رسید.

خاور و ارفع بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند، اما هرمز تاثیر منفی ایجاد کرد. نماد‌های پرتراکنش نیز خاور، فزر و کرمان بودند؛ که بجز فزر دو نماد دیگر مثبت شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟