Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@15:48:36 GMT

ترانزیت کالا از گمرکات گیلان ۲۳ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۷۴۹۷

ترانزیت کالا از گمرکات گیلان ۲۳ درصد افزایش یافت

میزان ترانزیت کالا از گمرکات گیلان امسال از لحاظ وزنی کاهش داشت اما از لحاظ ارزش دلاری معادل ۲۳ درصد افزایش پیدا کرد. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، گیلان در بخش واردات کالاها چهارمین گمرک کشور بوده و در بحث صادرات کالاها در منطقه شمال کشور رتبه بسیار خوبی دارد از طرفی آمارها نشان می‌دهد میزان ترانزیت کالا از گمرکات استان امسال از حیث وزنی کاهش و از لحاظ ارزش دلاری معادل 23 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 80 درصد کالاهای وارداتی به استان از کشور روسیه انجام می‌شود گفت: امسال بیش از 150 هزار تن کالا به ارزش 268 میلیون دلار به صورت ترانزیت از مرزهای استان گیلان وارد کشورمان شده تا از طریق کریدور شمال - جنوب به کشورهای هدف ارسال شود.

ابوالقاسم یوسفی‌نژاد کاهش وزنی میزان ترانزیت کالا از گیلان و افزایش 23 درصدی آن از حیث دلاری را در مدت 10 ماهه امسال مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: با وجود سه بندر دریایی و مهم‌ترین مرز زمینی و ریلی کشور که در حوزه آستارا فعال است استان گیلان از حیث امکانات لجستیکی در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

گیلان مسیری مطمئن برای ترانزیت کالا از شرق آسیا تا اروپا استامضای توافقنامه تجاری بین ‌ایران، هندوستان و افغانستان / ترانزیت کالا از ایران رونق می‌گیردبازگشایی بازارچه یزدان محل مناسبی برای ترانزیت کالاهای معدنی افغانستان به دنیا است

مدیرکل گمرکات بندرانزلی ترانزیت کالا از کشور چین به صورت کانتینری که برای نخستین بار در منطقه آزاد انزلی انجام شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: گیلان می‌تواند مبدأ خوبی برای ترانزیت کالاهای کشورهای حاشیه دریای خزر باشد از طرفی دیگر پیوستن به معاهده اوراسیا این امکان را فراهم کرده است.

وی از انعقاد موافقت‌نامه‌های تجاری و گمرکی بین کشورمان و کشورهای عضو معاهده گمرکی اوراسیا خبر داد و با بیان اینکه مشکل حمل و نقلی خاصی در این حوزه وجود ندارد ابراز داشت: با توجه به اینکه از سال گذشته تعرفه‌های جدید گمرکی اعلام شده است از واردات کالاهای لوکس و غیرضرور جلوگیری به عمل آمد.

ناظر گمرکات گیلان اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه کشورمان و استفاده بهینه از تعاملات تجاری با کشورهای همسایه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: پشتیبانی گمرک به صورت اعمال تعرفه‌‌ بر روی کالاهای غیرضروری می‌تواند به پیشبرد بیشتر اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالاهای ساخت داخل کمک کند.

یوسفی‌نژاد با اشاره به اینکه هم‌اینک بیش از 50 درصد اظهارنامه‌های وارداتی گیلان مربوط به حوزه تولیدی بوده و در مسیر سبز قرار دارد خاطرنشان کرد: ممانعت از خام فروشی و اخذ عوارض از کالاهای خام صادراتی و هوشمندسازی از جمله اقداماتی است که گمرک برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی نسبت به انجام آن اهتمام دارد.

وی مساعدسازی قوانین و مقررات و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دیگر اقداماتی که گمرک برای حمایت از اهداف اقتصاد مقاومتی می‌تواند انجام دهد تلقی کرد و گفت: پیوست به اتحادیه گمرکی اوراسیا که البته فعلاً کشورمان عضو ناظر آن محسوب می‌شود می‌تواند در جهت تقویت بیشتر تولیدات داخل به ما کمک کند.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، طاهر یوسفی مدیر کل توسعه و تجهیز گمرک، گفت: به‌زودی از سوی شرکت دانش‌بنیان «صاپا» ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی تحویل گمرک خواهد شد تا در گمرکات اجرایی کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر کل توسعه و تجهیز گمرک در ادامه تاکید کرد: در یک‌سال اخیر ۱۱ دستگاه آشکارساز چمدانی از سوی این شرکت به گمرک تحویل و در گمرکات نصب شده است.

وی افزود: با اضافه شدن ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی به گمرکات کشور، تعداد دستگاه‌های آشکارساز چمدانی و پالتی در گمرکات اجرایی کشور به تعداد ۱۵۳ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 6096351

دیگر خبرها

  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان