Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، عزاداری دخت نبی مکرم اسلام (ع) با حضور مردم مومن و محبان اهل بیت (ع) از اقصی نقاط استان تهران و همچنین مجاوران حرم عبدالعظیم (ع) تا پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه برگزار می شود.
این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام سید محمد باقر علم الهدی و مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بعد از نماز مغرب و اعشا شروع و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در روز شهادت آن حضرت مصادف با چهارشنبه ۹ بهمن ماه نیز ویژه برنامه ای بعد از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت الاسلام شیخ محسن الهی و مرثیه سرایی حاج اصغر دوستی در مصلای بزرگ آستان مقدس برپا می شود.
قبله تهران سراسر در سوگ شهادت حضرت صدیقه کبری(س) سیاه پوش شده است، پرچم های سیاه برافراشته بر گنبد حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، خیابان ها و میدان ها و حضور عزاداران بر گرداگرد حرم مطهر، غوغایی از شور عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) را به نمایش گذاشته است.

برپایی ایستگاههای صلواتی و پخش نذورات برای پذیرایی از عزاداران دخت نبی مکرم اسلام (ص) چهره خاصی به شهرری قبله تهران داده است.
حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد. برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.
سراسر زندگانی صدیقه طاهره(س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام برهه های حساس زندگی در کنار امام اول شیعیان بود و از او حمایت می کرد، ایشان در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.
در دامن پاک فاطمه زهرا(س)، ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتازعالم بشری، حضرت امام حسن (ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری(س) حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد.
حضرت فاطمه زهرا(س) در حالی که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی گذشت، به روایتی در ۱۳ جمادی الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

برچسب‌ها امامزاده شاه عبدالعظیم شهادت حضرت فاطمه زهرا هیأت عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهادت حضرت فاطمه زهرا هیأت عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا هیأت عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ کاروان «سفیران کریمه» به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام حسینی ثابت ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از برنامه هایی که در دهه کرامت همانند سال های گذشته اجرا می شود، اعزام خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قالب «سفیران کریمه» به نقاط مختلف کشور است.

مسوول واحد خدمات فر هنگی حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد: در دهه کرامت امسال از ۱۸ اردیبهشت تا ۲۳ اردیبهشت ماه، ۴۰ کاروان سفیران کریمه در گروه های ۴ نفری در راستای تبیین شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به مناطقی از سراسر کشور اعزام می شوند.

حجت السلام حسینی ثابت با اشاره به مقصد کاروان های سفیران کریمه گفت: استان های چهارمحال و بختیاری، فارس، کردستان، خراسان شمالی، اصفهان، تهران، البرز، یزد، مازندران، سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، ایلام، گلستان، زنجان، کرمانشاه از جمله آنان است.

وی با بیان اینکه هر یک از کاروان های سفیران کریمه پرچم متبرک آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را به همراه خواهند داشت افزود: این کاروان ها در محافل و اجتماعات مختلفی مردمی و همچنین در مدارس، مراکز نظامی، مراکز درمانی و دیگر مراکز حضور می یابند.

از سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا سالروز میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام دهه کرامت نامگذاری شده که حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) ویژه برنامه های متنوعی برگزار می کند.

کد خبر 6099459

دیگر خبرها

  • ۴۰ کاروان «سفیران کریمه» به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند
  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در بجنورد برگزار شد