Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی گفت: سعی ما این است از اوایل اسفند ماه پرداخت سود سهام عدالت را آغاز و تا پایان سال این سود را برای تمامی مشمولان واریز کنیم.

 حسن علائی اظهار داشت: ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت هستند که از این تعداد ۳۵ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیربورسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی افزود: به استناد قانون تجارت، سال مالی تمام این شرکت ها منتهی به ۲۹ اسفند هر سال است. بنابراین مجمع عمومی این شرکت ها تا ۴ ماه بعد از سال مالی یعنی تیرماه هر سال برگزار می شود و شرکت های بورسی به استناد قانون بورس اوراق بهادار ۸ ماه از این تاریخ فرصت دارند سود سهام را واریز کنند. یعنی اگر در تیرماه مجمع عمومی شرکت ها برگزار شود تا پایان اسفند فرصت پرداخت سود دارند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، پیگیری های لازم از این شرکت ها در حال انجام است تا سود مربوط به کلیه شرکت های سهام عدالت وصول شود و سعی ما این است از اوایل اسفند ماه پرداخت سود سهام عدالت را آغاز و تا پایان سال این سود را با تمامی مشمولان تسویه کنیم.

علائی با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی توان برآورد دقیقی از میران سود سهام عدالت پراختی به مشمولان در سال جاری داشت، گفت: در سال ۹۵ به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، ۱۵۰ هزار تومان سود پرداخت شده و در سال ۹۶ هم به این میزان سهام ۱۷۵ هزار تومان سود تعلق گرفته است. بر این اساس پیش بینی می شود این رقم برای امسال بیشتر از سال های گذشته باشد.

وی با بیان این که مشمولان سهام عدالت کسانی هستند که ثبت نام قطعی آنها انجام شده و اطلاعاتشان در سامانه سهام عدالت وجود دارد، اذعان داشت: بر این اساس شمار مشمولان این سهام بالغ بر ۴۹ میلیون و ۱۵۴ هزار نفر هستند که البته رقم سهام آنها متفاوت است که بسته به ارزش سهام هر فرد، این مشمولان سود دریافت خواهند کرد.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی گفت: اولویت پرداخت سود سهام عدالت با مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی است و بعد از آن سایر مشمولان، سود این سهام را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ میلیون نفر شماره شبای بانکی خود را برای دریافت سود اعلام نکرده اند، افزود: مشمولان برای دریافت سود باید با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir شماره شبای بانکی خود را در این سامانه درج کنند.

 ایبِنا

برچسب ها: سازمان خصوصی سازی ، سهام عدالت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سازمان تامین اجتماعی اسفند ماه سال گذشته درباره موضوع کسر مبلغ یک میلیون تومان از فیش حقوقی مستمری بگیران این سازمان که موجبات نارضایتی تعداد قابل توجهی از بازنشستگان را به همراه آورده است،در اطلاعیه ای اعلام کرد کسورات انجام شده  با هدف سرمایه‌گذاری و واگذاری سهام یکی از شرکت‌ها، صورت پذیرفته است و مبتنی بر حق انتخاب داوطلبانه این قشر عزیز از هرگونه طرح مرتبط با ایشان است. اما گویا این انتخاب برای برخی هنوز قطعی نشده است . شهروند خبرنگاری در پیامی از برگردانده نشدن وجه کسر شده گلایه کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

با سلام و احترام
اینجانب بازنشسته تامین اجتماعی هستم، اسفند ماه ۱۴۰۲ از مستمری بگیران مبلغ یک میلیون تومان برداشت کردند. برای پیگیری به بیمه مراجعه کردم گفتند برای سرمایه گذاری برداشت شده و عودت داده می‌شود.تا کنون برگشتی به حساب صورت نگرفته.در طی این مدت بین بیمه و بانک و تامین اجتماعی در رفت و آمد هستم، هر کدام می‌گوید به ما مربوط نیست به فلان جا مراجعه کنید

دیگر خبرها

  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • آیین واگذاری «استقلال» و «پرسپولیس» آغاز شد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود