Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:41:28 GMT

برگزاری تجمع فاطمیون در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۷۸۸۶

برگزاری تجمع فاطمیون در خراسان‌جنوبی

حجت‌الاسلام رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی درگفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، در هفتمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان جنوبی گفت: مسیر سعادت درگرو محبت اهل‌بیت (ع) و فرزندان حضرت فاطمه (س) است و در این زمینه روایات عدیده‌ای وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره اینکه مردم تشنه شنیدن معارف دینی و قرآنی هستند، ادامه داد: باید همه ما محبان اهل‌بیت (ع) برای احیا فاطمیه تلاش کنیم و در این زمینه تشکل‌های شیعی وظیفه دوچندان دارند.

حجت‌الاسلام رضایی، با بیان اینکه در روز شهادت حضرت زهرا (ع) تجمع بزرگ فاطمیون برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری زنگ فاطمی و حضور مبلغین در مدارس دخترانه از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام فاطمیه پیگیری می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان‌کرد: در روز‌های آتی هم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، ایام فاطمیه و دهه فجر را در پیش رو داریم که برنامه‌ها باید با توجه به این سه مناسبت برگزار می‌شود.

او اظهار کرد: برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای متعهد و اعزام مبلغ و مبلغه که به تعداد هزار و ۳۲ روز تبلیغ خواهند داشت، از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: برگزاری تجمع فاطمی در مکان جدیدی، چون میدان ابوذر در حال پیگیری است که می‌توان با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به نقش هنر در تعمیق باور‌های دینی اظهار کرد: علاوه بر جلسات عزاداری طبق تأکید نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بعد از ایام فاطمیه باید به فکر جلسات شاد مردم نیز باشیم چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است.

 عباسی‌مقدم، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در سیل اخیر از طریق موکب‌هایی که با هیئت‌هایی مذهبی در ارتباط هستند، دو اتوبوس به منطق سیل‌زده با تمام امکانات اعزام شدند.

او با اشاره به اینکه روزانه موکب ۱۰ هزار غذا برای سیل‌زدگان پخت می‌کند، بیان‌کرد: به زودی امکانات دیگری نیز از سایر شهرستان‌های خراسان‌جنوبی، چون قائن به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود.

رئیس شورای هیئت مذهبی خراسان‌جنوبی یادآور شد: با همکاری هیئت‌های مذهبی فضاسازی شهری متناسب با فجر فاطمی را خواهیم داشت.

 عباسی‌مقدم،گفت: برای تجمع هیئت‌های مذهبی در روز شهادت حضرت فاطمه (س) مناطقی، چون امامزادگان باقریه، محل بوستان شهدای گمنام و میدان ابوذر مد نظر است که در حال برنامه‌ریزی هستیم.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی تجمع فاطمیون سردار سلیمانی موکب های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • اطلاعیه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی)
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی