Web Analytics Made Easy - Statcounter

منیژه آروند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال از محل این تسهیلات ۱۴ دستگاه تراکتور، یک دستگاه کمباین و ۵۲ دستگاه ادوات کشاورزی به مجموعه تجهیزات کشاورزی شاهین‌دژ اضافه و ضریب مکانیزاسیون این شهرستان به متوسط استانی نزدیک‌تر شده‌است.

وی با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شاهین‌دژ در پنج سال گذشته ۲ برابر شده، ادامه داد: افزایش سرعت و دقت در کار، پایین آمدن نیاز به کار با دست و زحمت کشاورز و افزایش راندمان از مزایای ارتقای ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد: برای دستیابی به ضریب مکانیزاسیون مناسب سالانه ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون به کشاورزان این شهرستان پرداخت می‌شود.

وی ادوات کشاورزی این شهرستان را شامل یک‌هزار و ۵۸۷ دستگاه تراکتور، ۱۴۰ دستگاه ردیف کار، ۴۲ دستگاه کمباین و ۵۸ دستگاه دروگر اعلام کرد و ادامه داد: این تجهیزات سبب شده روش های تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان از حالت سنتی خارج شده و به سمت صنعتی سوق یابد.

مسوول واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شاهین‌دژ اضافه کرد: یک مرکز خدمات ادوات کشاورزی با چهار نفر کارشناس فنی در سطح شهرستان فعال است که در فصل کار کشاورزی و هنگام عملیات کاشت و برداشت بر نحوه عملکرد این دستگاه‌ها نظارت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شاهین‌دژ جزء شهرهای رده پایین آذربایجان‌غربی در بحث ادوات کشاورزی است، اضافه کرد: مکانیزاسیون موجب افزایش توان در مزارع و باغ ها شده و علاوه بر آن، افزایش کیفیت، کاهش ضایعات و اقتصادی تر شدن تولید را در پی دارد.

«آروند» تاکید کرد: کاهش هزینه‌های تولید و افزایش عملکرد در سطح از مهمترین فواید نوسازی ماشین‌آلات بخش کشاورزی است.

مکانیزاسیون کشاورزی به معنای استفاده از ادوات مکانیکی و فناوری در زراعت است که با تاثیر چشمگیر بر افزایش بهره‌وری کشت و کار، نقش مهمی در توسعه کشاورزی و حرکت به سوی توسعه پایدار دارد.

شاهین‌دژ در مجموع دارای ۸۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۲۰ هزار هکتار به صورت آبی و مابقی هم به صورت دیم کشت می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 توسعه پایدار زمین کاهش هزینه کشاورزی محصولات کشاورزی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟

تین نیوز

دستگاه حفاری تونل  (به انگلیسی: Tunnel Boring Machine) یا  تی بی ام  (TBM) دستگاهی است که برای حفاری تونلها از آن استفاده می گردد. این دستگاه با استفاده از یک سطح مقطع مدور، قادر است در قشرهای خاکی و سنگی زمین حفاری کند. این نوع از ماشین آلات توانایی ایجاد حفره در هر نوع زمینی، از سنگ سخت گرفته تا ماسه را دارد.

قطر تونل هایی که این دستگاه ایجاد می کند در محدوده یک متر (با استفاده از میکرو-تی بی ام ها) تا نزدیکی ۱۶ متر (تی بی ام های امروزی) قرار دارند. برای کندن تونل هایی که کم تر از یک متر قطر دارند، به طور معمول، به جای استفاده از تی بی ام ها، از روش ساخت وساز بدون گودال یا حفاری افقی استفاده می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ویکیپدیا، دستگاه های حفاری تونل، به عنوان جایگزینی برای روش های حفاری و انفجار صخره ها و کندن زمین با دست مورد استفاده قرار می گیرد. تی بی ام ها مزایایی همچون کاهش تعرض به زمین های مجاور و ایجاد دیوارهای نرم در تونل را دارند.

این دستگاه به صورت قابل توجهی هزینه استرکشی تونل را کاهش می دهد که خود این باعث شده برای استفاده در مناطق به شدت شهرنشین مناسب باشند. ایراد عمده این دستگاه قیمت بالای آن است.

تی بی ام ها برای استفاده در ساخت وسازها گران قیمت بوده و آن ها را به سختی می توان جابجا کرد. هرچند با وجود طویل بودن تونل های مدرن، هزینه استفاده از دستگاه های حفاری تونل، در مقابل روش های سنتی حفر و انفجار به مراتب پایین تر است. به همین دلیل تونل سازی با دستگاه های تی بی ام در یک پروژهٔ کوتاه تأثیر بیشتری دارد.

حجم ویدیو: 2.18M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تحویل ۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران شهرستان آوج
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار