Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@12:12:36 GMT

هواپیمای الکتریکی طراحی شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۸۴۸۷

هواپیمای الکتریکی طراحی شد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هواپیماهای تجاری هر روز میلیون‌ها نفر را به مکان‌های دور دست منتقل می‌کنند. به همین ترتیب، 2.5 درصد از گازهای گلخانه‌ای را هواپیماها منتشر می‌کنند. برای حل این مشکل یک طراح به نام «جو دوشت» وارد عمل شده و تصاویر هواپیمای برقی را که طراحی کرده است را به اشتراک گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه همان گونه که در بالا اشاره شد هواپیماها مسئول انتشار بخشی از گازهای گلخانه‌ای هستند اما این مقدار به اندازه میزان انتشار ناشی از خودروها و کارخانه‌ها نیست اما اگر می‌خواهیم دنیای خود را نجات دهیم، باید اقدامات احتیاطی خود را قبل از دیر شدن انجام دهیم.

طراحی مفهومی هواپیمای کاملا الکتریکی را منتشر کرد

در همین راستا «جو دوشت» اقدام به طراحی مفهومی یک هواپیمای کاملا الکتریکی به نام ZER0 و با هدف حذف کامل انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط هواپیماها کرده و تصاویر آن‌را نیز منتشر کرده است.

هواپیمای مفهومی که توسط «جو دوشت» طراحی شده است دارای 3 پروانه است. در همین حال، طراح گفت هواپیمای وی کندتر از هواپیماهای جت است. به عنوان مثال، مسافتی را که هواپیماهای معمولی در 2 ساعت طی می‌کنند، هواپیمای برقی طی 2 ساعت و 25 دقیقه به همان نقطه می‌رسد.

بال‌های ZER0 از بال هواپیماهایی که امروزه می‌بینیم بزرگ‌تر است. «جو دوشت» این وضعیت را با این توضیح که "بهینه سازی نیروی بالابری که به هواپیما وارد می‌شود" توجیه می‌کند.

3 پروانه در پشت ZER0 به جای حمل آن، هواپیما را به جلو هل می‌دهند. دوشت که در این باره تحقیق کرده است، خاطرنشان کرد: پروانه‌هایی از این دست، در صرفه‌جویی در مصرف سوخت بسیار کارآمدتر هستند.

به گفته دوشت، یکی دیگر از دلایلی که پروانه‌ها در عقب قرار دارند ظاهر و زیبایی شناختی آن است.

«جو دوشت» که ماه‌ها وقت صرف طراحی هواپیمای برقی کرده است، می‌گوید که شاید نتوانسته است یک طراحی کاربردی ترسیم کند او همچنین افزود: "من نه مهندس هواپیما هستم و نه تخصصی در زمینه موتور الکتریکی دارم." او گفت فقط می‌خواهم کارشناسان به طراحی من توجه کنند.

هواپیماهای برقی موضوعی نیستند که امروزه مطرح شده باشند. این موضوع در دهه 1970 مطرح شد و با پیشرفت فناوری اهمیت پیدا کرد. تاکسی‌های پرنده معرفی شده توسط Hyundai و Uber در رویداد CES 2020 نمونه‌ای از این دست هستند.

انتهای پیام/

289 / 336 هواپیمای کاملا الکتریکی گاز گلخانه‌ای

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گاز گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رحیم یوسفی با اشاره به صدور ۱۰۷ فقره مجوز بهره‌برداری برای تولیدات گلخانه‌ای در استان اردبیل گفت: هم اینک یک هزار و ۷۰۴ هکتار زمین در هفت شهرک فعال استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش است.
وی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت در محیط بسته را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در این راستا، سال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های فعال استان اضافه شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی، سه هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی، ۵.۴ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی، ۲۶۰ تن توت فرنگی و ۲۵ هزار تن انواع سبزی و صیفی را از جمله تولیدات مهم گلخانه‌ای استان اردبیل اعلام کرد.
وی با اشاره به صادرات بخش زیادی از این محصولات به مقصد بازارهای خارجی اضافه کرد: سال گذشته در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران کشاورزی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش تسهیلات بانکی مورد نیاز پرداخت شد.
یوسفی همچنین گفت: حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های گلخانه‌ای ادامه دارد به طوری که زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، تلفن و خدمات دیگر از جمله راه دسترسی در این شهرک‌ها تامین شده و سرمایه‌گذاران پس از اجرای سازه، می توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شوند.
وی با بیان این که استان اردبیل استعداد بالایی در ایجاد واحدهای گلخانه‌ای و تولیدات باغی دارد، تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای مغان با وسعت ۱۶۰۰ هکتار ظرفیت بزرگ تولید محصولات گلخانه‌ای محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان و کشور محسوب می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: ۱۷۵ هکتار از این شهرک به زیر کشت و تولید محصولات رفته و هم‌اکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار بوده و در حال استحصال ارقامی مانند فلفل دلمه‌ای، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، گل رز، گلهای زینتی و حتی موز هستند.
وی اظهار کرد: عملیات ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در ۴۰۰ هکتار از این شهرک نیز هم اینک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در حال تکمیل است که امسال با مرحله تولید محصول می رسد.
یوسفی اضافه کرد: با پایان و اتمام این واحدهای در دست احداث، ظرفیت اشتغال در شهرک گلخانه‌ای مغان از ۱۷۰۰ نفر کنونی به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.






دیگر خبرها

  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان