Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بررسی شاخص‌های پیشنهادی برای نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه یافت. تاریخ انتشار: 11:15 - 07 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۷۸۷ به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه بررسی شاخص‌های پیشنهادی برای نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در زمینه مبارزه با مواد مخدر جلسات ۲۳ الی ۲۶ (چهارجلسه) کارگروه مربوطه از کمیته مبارزه با مواد مخدر؛ در روز‌های ۲۳ و ۳۰ دیماه ۱۳۹۸ در دو نوبت با حضور اعضاء کارگروه مشتمل بر نمایندگان دستگاه‌های ذیربط و کارشناسان و صاحبنظران مستقل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این جلسه تعداد ۱۰ شاخص پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت تعداد (۸) شاخص در زمینه‌های زیر به تصویب کارگروه رسید:   ۱- «میزان مانایی در درمان اعتیاد به تفکیک نوع ماده، دوره‌های زمانی و نوع درمان»   ۲- «نرخ برآوردی عود اعتیاد به تفکیک نوع ماده، دوره‌های زمانی و نوع درمان»   ۳- «نسبت متخصصین فعال در حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر، روان‌گردان و پیش‌ساز‌ها به تعداد متخصصین مورد نیاز به تفکیک حوزه، تخصص، دولتی و غیردولتی در هر استان»   ۴- «نرخ بروز عفونت‌های پرخطر در بین مصرف کنندگان شناسایی شده مواد مخدر و روان‌گردان به تفکیک وضعیت جمعیت شناختی، نوع ماده و شیوه مصرف»   ۵- «نرخ شیوع عفونت‌های پرخطر در بین مصرف‌کنندگان مواد مخدر و روان‌گردان به تفکیک وضعیت جمعیت شناختی، نوع ماده و شیوه مصرف»   ۶- «برآورد تعداد افراد مبتلا به عفونت‌های پرخطر در بین مصرف‌کنندگان مواد مخدر و روان‌گردان در جمعیت عمومی به تفکیک وضعیت جمعیت شناختی، نوع ماده و شیوه مصرف»   ۷- «تعداد فوت ناشی از مصرف مواد مخدر و روان گردان به تفکیک علل، نوع ماده، مکان فوت و ویژگی‌های جمعیت شناختی»   ۸- «نسبت آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و روان گردان به کل موارد همان آسیب»   جلسات کارگروه تا اتمام مراحل بررسی ۱۴۱ شاخص پیشنهادی و تدوین شاخص‌های نهایی ادامه خواهد داشت. بدیهی است در این جلسات ارتباط هر شاخص با بند‌های سیاست‌های کلی و همچنین متولی ارائه و دستگا‌های همکار نیز مشخص می‌شوند.   بیشتر بخوانید: لایحه «سی‌اف‌تی» از دستور کار مجمع خارج شد/ پایان پرونده «اف‌ای‌تی‌اف» انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام مواد مخدر و روان گردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه