Web Analytics Made Easy - Statcounter

هراتی با اشاره به اهمیت شاخصه ارزیابی طرح ملی فهما در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: همراه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در قالب شاخص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در طرح ملی « فهما» هستیم.

« احمدعلی هراتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اجرای طرح ملی فهما به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی گفت: نهاد کتابخانه عمومی استان البرز آماده همراهی کامل برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در قالب مشارکت با کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به اهمیت شاخصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از ارکان ارزیابی فعالیت کانون های مساجد در طرح فهما افزود: اجرای طرح شنبه های با کتاب، تبدیل کتابخانه های باز به مخزن دار، همچنین درخواست کتابخانه های مخزن دار جدید و ثبت آن ها از جمله محورهای شاخصه ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

وی با اعلام این خبر که 2 کتابخانه با محوریت مسجد در اسفندماه سال جاری افتتاح می شود تصریح کرد: کتابخانه مسجد روستای لشکرآباد که جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر دارد همچنین کتابخانه مخزن دار مسجد المهدی(ع) فردیس از جمله کتابخانه هایی هستند که با همراه مسجد و نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز راه اندازی می شوند.

 

هراتی توضیح داد: در جریان اجرای طرح فهما، نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز این امکان و ظرفیت را دارد تا با قبول «حق انتفاع»، امکان تجهیز کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد را در قالب میز، نیروی انسانی، کتابخانه، کتاب، اینترنت و ... فراهم سازد.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان البرز در ادامه رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان البرز را منشاء برکات فرهنگی و تحولات اساسی خواند و توضیح داد: در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخانه همواره رهنمودهای آیت الله حسینی همدانی مورد نظر و توجه است و جای آن دارد در این مجال گفت و گو از اهتمامی صورت گرفته در این خصوص قدردانی شود.

 

در پایان هراتی تصریح کرد: خوانش کتاب، قصه گویی و بسیاری از راهکارهای موثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی از جمله راهبردهایی است که نهادکتابخانه های عمومی استان البرز در خصوص آن آماده همراهی با کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح استان است.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما طرح ملی فهما روزنامه اردبیل دهه فجر ایام فاطمیه سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:

«ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ میگردد:

«ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌شود».

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902954

دیگر خبرها

  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»