Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، کریس اسکیدمور وزیر علوم انگلیس و بسیاری از دانشگاه‌های این کشور تصریح کرده‌اند که این کشور دستورالعمل کپی رایت دیجیتال اتحادیه اروپا را اجرا نخواهد کرد.

با این تصمیم شرکت‌های اینترنتی و کاربران انگلیسی از اجرای برخی مفاد جنجالی این دستورالعمل مستثنی می‌شوند. یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های این دستورالعمل ماده ۱۳ آن است که بعدها ماده ۱۷ نام گرفت و بر اساس آن سایت‌ها باید تمامی محتوای آپلود شده خود را کنترل کنند تا از طریق آنها کپی رایت به خطر نیفتاده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استدلال مخالفان این ماده آن است که از این طریق زمینه برای محدود کردن آزادی بیان و حذف محتوای چالشی به بهانه دفاع از کپی رایت فراهم می‌شود. به دنبال اعتراض‌های شدید، اتحادیه اروپا مواضع خود را در این زمینه تعدیل کرد و انتشار نقل قول، انتقاد، بررسی، کاریکاتور، تقلید هجوآمیز و مطالب جعلی طنزآمیز را در سایت‌های مختلف مجاز شمرد. اما منتقدان باز هم این عقب نشینی را کافی ندانستند.

شرکت‌هایی مانند گوگل با بخش دیگری از این دستورالعمل موسوم به ماده ۱۱ هم مخالف هستند که بر اساس آن سایت‌های جمع آوری کننده اخبار باید بابت هر نقل قولی از دیگران که کوتاه نباشد، هزینه پرداخت کنند. این تصمیم به گوگل و شرکت‌های مشابه که خدمات خبرخوان ارائه می‌دهند، آسیب جدی می‌زند.

کد خبر 4836320

منبع: مهر

کلیدواژه: کپی رایت رسانه دیجیتال گوگل انگلیس فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی نوآوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی امنیت سایبری گوگل شرکت هواوی ماهواره فیس بوک موبایل امنیت اطلاعات ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام‌

ایسنا/ایلام مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از تولد اولین گوزن زرد در سایت مانشت و قلارنگ خبر داد.

«علیرضا محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا ، با اعلام این خبر ‌اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ راس گوزن بالغ نر و ماده از این سایت به استان خوزستان منتقل شدند و با توجه به خشکسالی و اینکه گوزن‌های باقیمانده سایت ایلام در سن باوری و لقاح نبودند، زاد و ولد گوزن زرد ایرانی در سایت احیا و تکثیر مانشت و قلارنگ در بهار سال گذشته روی نداد.

وی گفت: علاوه بر این گوساله تازه متولد شده، تعداد دیگری از گوزن‌های ماده سایت مانشت و قلارنگ، روزهای پایانی آبستنی خود را طی می‌کنند و به تدریج گوساله‌های دیگری در این سایت در روزهای آتی متولد خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام‌