Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ناسا اسپیس فلایت،  شرکت اسپیس ایکس قصد دارد امروز سومین ماموریت ارسال ماهواره های اینترنتی استارلینک به مدار زمین را انجام دهد.  

درهمین راستا ساعت ۹:۴۹ دقیقه صبح به وقت آمریکا ( ۶:۳۱ دقیقه به وقت ایران) یک موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب می شود.

نیروی هوایی آمریکا پیش بینی می کند ۵۰ درصد احتمال دارد وضعیت آب و هوایی برای انجام این ماموریت مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا یک بازه زمانی بک آپ برای پرتاب موشک در روز سه شنبه (۲۸ ژانویه) نیز در نظر گرفته شده است.

در این ماموریت که «استارلینک v۱.۰L۳ .» نام گرفته، موشک از مقر کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب می شود. این دومین  پرتاب موشک فالکون ۹ در ۲۰۲۰ میلادی است.البته بوستر این موشک قبلا در عملیات پرتاب کپسول «کرو دراگون دمو-۱» در مارس و همچنین در ماموریت  RADARSAT Constellation در ماه ژوئن ۲۰۱۹ میلادی به فضا پرتاب شده است. 

طبق برنامه ریزی پس از پرتاب موشک، این بوستر روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس در فاصله ۶۳۰ کیلومتری از ساحل فرود می آید. 

همراه این موشک ۶۰ ماهواره استارلینک به مدار زمین پرتاب می شوند. هر کدام از این ماهواره ها ۲۶۰ گرم وزن دارد و بنابراین حجم کل بار موشک به ۱۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم می رسد.

این ماهواره ها به ارتفاع ۲۹۰ کیلومتری زمین پرتاب می شوند و پس از آن با کمک پیشرانه هایی مخصوص به ارتفاع ۳۵۰ کیلومتری می روند.

کد خبر 4836360

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت اسپیس ایکس ماهواره اینترنت فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی نوآوری شرکت دانش بنیان گوگل فناوری فضایی امنیت سایبری شرکت هواوی ماهواره فیس بوک موبایل امنیت اطلاعات ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین

به گزارش قدس آنلاین، لین شیجیانگ معاون سازمان فضایی انسانی چین در نشستی مطبوعاتی گفت: این فضاپیما حامل سه فضانورد به نام‌های یه گوانگ فو، لی کونگ و لی گوانگسو برای انجام ماموریت فضایی «شنژو-۱۸» خواهد بود و یه گوانگ فو فرماندهی این فضاپیما را برعهده خواهد داشت.

«شنژو-۱۸» سی و دومین ماموریت پروازی برنامه فضایی انسانی چین و سومین ماموریت انسانی در مرحله کاربرد و توسعه ایستگاه فضایی چین است.

خدمه این فضاپیما حدود شش ماه در مدار می‌مانند و قرار است اواخر اکتبر سال جاری میلادی(مهر-آبان) به محل فرود «دانگ فنگ» در شمال چین در منطقه خودمختار مغولستان داخلی بازگردند.

به گفته لین شیجیانگ، خدمه «شنژو-۱۸» طی اقامت خود در مدار، شاهد ورود سفینه حامل بار «تیانژو-۸» و فضاپیمای سرنشین‌دار «شنژو-۱۹» خواهند بود.

وی بیان کرد: ساختار ایستگاه فضایی اکنون در وضعیت پایداری قرار دارد و همه تجهیزات به خوبی کار می کنند. کیفیت فضاپیمای سرنشین‌دار «شنژو-۱۸» و موشک حامل «لانگ مارچ-۲f» تحت کنترل است.

لین شیجیانگ افزود: خدمه «شنژو-۱۸» سلامت هستند و تاسیسات سیستم زمینی عملکرد پایداری دارند. همه مقدمات لازم برای پرتاب تکمیل شده اند.

این پرتاب با یک موشک حامل «لانگ مارچ-۲f» انجام خواهد شد که به زودی با سوخت پر می‌شود.

وی ادامه داد: خدمه «شنژو-۱۷» قرار است ۳۰ آوریل(۱۱ اردیبهشت) پس از تحویل کار در مدار به خدمه «شنژو-۱۸» به محل فرود «دونگ فنگ» بازگردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • فیلم/ پرتاب موشک‌ به سمت شهرک‌های سدروت و نیرام توسط سرایاالقدس
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید