Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۱۷ اثر صنایع دستی هنرمندان استان شامل رشته های فلز، آثار چوبی، تذهیب، ساز و سفال به جشنواره سراسری فجر راه پیدا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم کاظمی؛ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: ۱۷ اثر هنری از ۱۱ هنرمند صنایع دستی استان به چهارمین دوره جشنواره سراسری صنایع دستی فجر کشور راه پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی افزود: از این آثار یک اثر ساز سنتی تار مربوط به امین کشاورز، دارنده مهر اصالت جهانی و نشان ملی مرغوبیت است.

وی ادامه داد: استان مرکزی سه دوره برگزاری این جشنواره، شرکت کرده بود که و باباخانی در رشته قلمزنی و خورشیدی در رشته مشبک فلز موفق به کسب نشان برتر شد اما در این دوره با حضور ۱۷ هنرمند استان در جشنواره حاضر شده ایم و امید بسیاری داریم که در چند رشته موفق به کسب نشان برتر شویم.

کاظمی خاطرنشان کرد: حضور موفق هنرمندان استان در جشنواره ها، دریافت نشان های جهانی و ملی و همینطور فروش مطلوب محصولات تولیدی، حاکی از هنر کیفی، اصیل و در عین حال به روز هنرمندان استان است که غیر از اشتغال زایی و بهره اقتصادی، به نوعی صادرات فرهنگ استان نیز محسوب می شود.                                                            

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

عباس حمزه‌ای در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی که در سالن جلسات اداره میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی دوره‌های آموزشی رایگان از ۱۰ اردیبهشت در خرم‌آباد و بروجرد برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند برای دوره‌های آموزشی زره بافی در خرم‌آباد و ورشوسازی در بروجرد ثبت نام کرده و به آموزش این صنایع دستی ارزشمند استان بپردازند.
معاون صنایع دستی لرستان علاقمندان برای ثبت نام رایگان این دوره‌ها می‌توانند با شماره تماس معاونت صنایع‌دستی استان لرستان مراجعه کنند.
به گفته حمزه‌ای دوره آموزشی زره بافی در محل خرم‌آباد ساختمان سابق صنایع‌دستی و دوره آموزشی ورشو سازی درمحل بروجرد، خانه ورشو سازی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان