Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@16:46:51 GMT

آخرین جزئیات از علت مرگ دلفین در برج میلاد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۹۳۶۲

صراط:

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: مشکل مادرزادی دلیل مرگ دلفین ۴۰۰ میلیون دلاری در مجموعه دلفیناریوم برج میلاد بوده است.

 زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره آخرین جزئیات بررسی مجموعه دلفیناریوم در برج میلاد اظهار داشت: براساس کالبدشکافی که از دلفین تلف شده این مجموعه انجام گرفته علت مرگ ایست قلبی اعلام شده که دلیل آن نارسایی قلبی مادرزادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دلفین دیگر این مجموعه مشکلی ندارد و گزارشی هم در این راستا منتشر نشده است، گفت: اساساً حیوانات باید در محیط طبیعی خود باشند و من مخالفم که آن‌ها را از طبیعت اصلی‌شان جدا کنیم. قفس، سیرک، باغ‌وحش و استخر همه باعث محدودیت‌هایی برای حیوانات می‌شود و مخالفم که سیرک یا استخر برای دلفین‌ها راه‌اندازی شود.

نوری ادامه داد: مجموعه دلفیناریوم بر اساس مجوزی که از سازمان محیط زیست داشته فعالیت خود را آغاز کرده و ادامه فعالیت این مجموعه نیز بستگی به این سازمان دارد. آن‌ها نظارت مستمر بر این مجموعه را خواهند داشت و دامپزشک هم در دلفیناریوم مستقر است و شرایط دلفین و شیردریایی را کنترل می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا دلفین جدید برای این مجموعه خریداری می‌شود یا خیر، گفت: به ما اعلام کرده‌اند که ادامه فعالیت با دلفین دیگر و شیردریایی است و بر اساس اعلام مسؤولان دلفیناریوم قیمت هر دلفین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار است که هزینه بالایی بوده و خبری از خرید دلفین جدید ندارم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مرگ دلفین برج میلاد دلفیناریوم برج میلاد صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد