Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی روز دوشنبه در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی در مرکز همایش های رازی افزود: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی از. ۶.۹ به ۹ درصد رسیده و بیشتر از این امکان افزایش ندارد و بیش از این درخواست منابع مستلزم این است که در جیب سایر دستگاهها دست کنیم، به جای این کار باید حمایت دستگاههای دیگر از جمله آموزش و پرورش را برای اقدامات پیشگیرانه جلب کنیم و آموزش ۲۰ میلیون سفیر سلامت در همین راستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر بهداشت گفت: در گذشته با ساخت بیمارستان هایی با فاصله ۲۰ کیلومتر و تربیت صرف فوق تخصص و ژنرال به جای سرباز، منابع را هدر داده ایم و اکنون این مسیر اصلاح می شود.
وی افزود: بودجه ارزی دارو امسال حدود ۳.۶ میلیارد یورو بود که امسال همزمان با افزایش ۲۵ درصدی ذخایر استراتژیک و افزایش ۱۰ درصدی هزینه نقل و انتقال به سه میلیارد یورو کاهش یافت و سال آینده با افزایش تولید دارو در کشور و کاهش واردات، به ۲.۵ میلیارد یورو کاهش می یابد.
نمکی افزود: ذخایر دارویی کشور مطلوب است و تا هفتماه آینده ذخایر دارویی برای اقصی نقاط کشور وجود دارد و مواد اولیه دارویی تا ۶ ماه برای کارخانه های دارویی تامین شده و همه خطوط تولید دارو بدون یک روز تعطیلی به کار خود ادامه ذمی دهند.
وزیر بهداشت گفت: ۹۷ درصد داروهای کشور تولید داخل است اما سه درصد داروهای وارداتی حدود ۳۰ درصد ارز دارویی و اقتصاد بازار داروی کشور را به خود اختصاص می دهند و با افزایش تولید دارو این سهم را کاهش خواهیم داد.

افزایش تخت های بیمارستانی
وی ادامه داد: ۸۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶۶ بیمارستان امسال در مناطق محروم راه اندازی می شود و سال آینده نیز ۶ هزار تخت بیمارستانی دیگر به بهره برداری می رسد که در تاریخ نظام سلامت بی نظیر است و تاکنون رکورد ساخت تخت بیمارستانی ۴۵۰۰ تخت در سال بوده است.
ادامه دارد...

برچسب‌ها سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی سعید نمکی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند

آفتاب‌‌نیوز :

«میشائیل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند روز سه‌شنبه گفت که هنوز ۴۰ ایرلندی همچنان در باریکه غزه حضور دارند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «کمک‌های انسانی که وارد باریکه غزه می‌شود کافی نیست».

وزیر خارجه ایرلند اضافه کرد: «۱۰۰ درصد فلسطینیان در غزه با شبح قحطی مواجه هستند».

دیده بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه امروز در بیانیه‌ای در خصوص شیوع بیماری‌های گوارشی در غزه هشدار داد و گفت که در سایه بحرانی شدن وضعیت بهداشت و درمان و ادامه «جنایت نسل‌کشی دسته‌جمعی از سوی اشغالگر اسرائیلی» خطر شیوع انواع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های گوارشی افزایش یافته است.

از سوی دیگر دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار