Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@21:16:45 GMT

نیاز کشور به راکتور تحت فشار تامین شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۹۵۷۲

نیاز کشور به راکتور تحت فشار تامین شد

راکتورهای تحت فشار به منظور انجام واکنش‌های شیمیایی تحت فشار مانند هیدروژناسیون و پژوهش‌های پلیمری و کاتالیستی در آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه و نیز برای تولیدات شیمیایی در واحدهای آزمایش صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

این سیستم‌ها دارای مخازن فشار بالا / دما بالا هستند. موتورهای همزندار قدرتمند و کوپلینگ مغناطیسی به کار رفته در این سیستم‌ها اختلاطی موثر‌ و بدون نشتی را تضمین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یک شرکت دانش‌بنیان در کشورمان توانسته توانایی تولید چندین مدل از این راکتورها را کسب کند و نیاز صنعت و مراکز علمی کشور به این تجهیز مهم را برطرف کند.

 

علیرضا شیرعلی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پایا فناور ماشین» درباره نوع فعالیت این شرکت گفت: این شرکت بر روی ساخت ماشین‌های دوار فعالیت دارد و همچنین دانش فنی طراحی و ساخت راکتورهای تحت فشار همزن‌دار مجهز به درایو مغناطیسی، پمپ‌های سانتریفیوژ مجهز به درایو مغناطیسی را در اختیار دارد.

 

وی ادامه داد: این تجهیزات به راحتی تا فشار ۱۵۰۰ بار و خلا مطلق را انجام می‌دهد. فعالیت آببند درایو مغناطیسی این شرکت در نوع خود منحصر به فرد است.

 

این فعال فناور بیان کرد: طراحی و ساخت راکتورهای همزندار تحت فشار از ۱۰ بار به بالا تا ۱۵۰۰ بار با کنترل تمام کامپیوتری دقیق، به صورت یک پایلوت کامل با امکانات سرمایشی و گرمایش و نمونه گیری تحت فشار از حجم ۱۰ سی سی تا ۱۰۰ هزار لیتر، ساخت فرمانتور کامل برای تولید و تحقیق از حجم ۱۰۰ سی سی تا ۱۰ هزار لیتر از جمله فعالیت‌های این شرکت است.

 

وی اضافه کرد: طراحی و ساخت پمپ‌های مجهز به آببند مغناطیسی که نشتی آن‌ها مطلقا صفر،  تا فشار ۱۰۰۰ بار و توان ۵۰۰ کیلوات و تا دمای ۴۵۰ سانتی‌گراد و ۶ هزار دور در دقیقه و نیز تعدادی دیگری از میکسرهای دابل پلانتری، پمپ‌های سرنگی فشار بالا و سیرکولاتورها در این شرکت تولید می‌شوند.

 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «پایا فناور ماشین» گفت: مشتریان این شرکت، دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، پالایشگاه‌ها، شرکت‌های نفتی، شرکت‌های پتروشیمی، شرکت‌های دارویی و بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی را تشکیل می‌دهند.

 

این فعال فناور گفت: در این شرکت به صورت مستقیم برای ۶ نفر شغل ایجاد شده است.

 

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شیرعلی به صادرات این محصول اشاره و بیان کرد: تعدادی از محصولات این شرکت از طریق خریداران ایرانی به دیگر کشورها صادر شده است ولی در حال حاضر به دلیل گسترده بودن بازار کشور این شرکت تمرکز اصلی خود را بر روی پوشش بازار داخل قرار داده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی بین کشاورزان شالیکار استان خبر داد.


رضا افراسیابی افزود: برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی وارد استان شده و از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه بین کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود