Web Analytics Made Easy - Statcounter

این چادرها پس از سیلاب ۲۰ و ۲۱ دی ماه در ۱۰ اردوگاه ( کمپ ) در شهرستان جاسک برپا شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ دی‌ ماه در مجموع به ۹ هزار و ۵۳۳ خانوار در مرکز و شرق هرمزگان آسیب زد که از مجموع آنها یک هزار و ۲۲۰ خانوار در اردوگاه‌ها استقرار اضطراری یافته‌اند و به همه این افراد خدمات امدادی داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختار سلحشور با اشاره به اینکه خدمات دهی به سیل زدگان همچنان ادامه دارد گفت: نیروهای امدادی هلال احمر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ارتش و نیروهای جهادی در حال امدادرسانی به مردم آسیب دیده از سیلاب اخیر هستند و هم اکنون چهار بالگرد شامل یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر، یک فروند بالگرد ارتش و ۲ فروند بالگرد سپاه در منطقه حضور دارند.

وی ادامه داد: منازل مردم در شهرستان جاسک  آسیب بیشتری نسبت به سایر مناطق دیده‌اند و گل و لای وارد آنها شده که تخلیه گل و لای از تعدادی از خانه ها پایان یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان ادامه داد: در این مدت هشت هزار و ۱۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و یک هزار و ۱۴ بسته غذایی یک ماهه، ۹هزار و ۷۰۳ کیلوگرم برنج، ۱۰ هزار و ۷۳۶ بطری یک و نیم لیتری آب معدنی، ۴ هزار و ۴۰ کیلوگرم آرد،  هزار و ۳۸۲ قوطی کنسرو، یک هزار و ۳۳۳ شعله چراغ والور، یک هزار و ۳۲۵ شعله فانوس، ۳ هزار و ۱۲۷ تخته موکت برای چادرها و ۷ هزار تخته پتوی ۲ نفره بین خانوارهای آسیب دیده از سیلاب توزیع شده است.

درپی بارندگی و سیل روز جمعه و شنبه ۲۰ و ۲۱ دی ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

این سیلاب ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی وبرق، ابنیه و جاده‌ها درمنطقه جاسک و بشاگرد وارد کرده است و طبق اعلام معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان، براساس برآوردهای نهایی، سیل اخیر ۱۵ هزار و ۶۱ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال به استان خسارت وارد کرد.

شهرستان جاسک در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب‌ها امدادرسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعیت هلال احمر ارتش جمهوری اسلامی ایران هرمزگان سیل جاسک پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امدادرسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعیت هلال احمر ارتش جمهوری اسلامی ایران هرمزگان سیل جاسک امدادرسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعیت هلال احمر ارتش جمهوری اسلامی ایران هرمزگان سیل جاسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم گفت: هم‌زمان ۱ نفر در ۲ نقطه از شهرستان سمیرم مفقود شدند.

محمدعلی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عصر روز گذشته طی تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر شهرستان سمیرم مبنی بر مفقود شدن یک خانم ۵۵ ساله در ارتفاعات پشمکان سمیرم دو تیم به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این خانم که در کیلومتر ۳۵ محور سمیرم به ونک در منطقه کهنولچه ارتفاعات پشمکان مفقود شده بود، بعد از ۳ ساعت تلاش توسط تیم کوهستان شعبه سمیرم و کلانتری شهر ونک پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان سمیرم تصریح کرد: همچنین یک پیرمرد ۷۰ ساله در کیلومتر ۴۵ محور سمیرم به دهاقان در روستای چشمه سرد گم شده بود که با همکاری شورا، مردم محلی و پایگاه امداد و نجات دولت قرین وی نیز سالم پیدا و تحویل خانواده داده‌شد.

وی از مردم خواست برای رفتن به ارتفاعات و کوهستان بدون تجهیزات و به تنهایی سفر نکنند و در صورت هر گونه اتفاقی با شماره تلفن ۱۱۲ جهت امدادرسانی تماس بگیرند.

کد خبر 748861

دیگر خبرها

  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان