Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@23:27:41 GMT

جوانان در الگوگیری خلأهای زیادی دارند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۰۲۷۸

جوانان در الگوگیری خلأهای زیادی دارند

گروه اجتماعی ـ یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زیبایی‌ها به حضرت نیکویی نمی‌دهند بلکه حضرت به زیبایی‌ها جلوه می‌دهد، گفت: جوانان در الگوگیری خلأهای زیادی دارند زیرا حق مطلب برای آن‌ها بازگو نشده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی شاهرودی، مدرس حوزه و دانشگاه، شامگاه گذشته در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که با همت هیئت یازهرا(س) شهرکرد در مسجد یازینب(س) برگزار شد، در رابطه با خوشبختی و سعادت، بیان کرد: دلیل انتخاب این موضوع برای سخنرانی وجود مقدس حضرت زهرا(س) است زیرا ایشان به اوج خوشبختی دست پیدا کرده و در سن پایین نهایت کمالات را در وجود خود جمع کرده است و ایشان را به عنوان الگو در دو عالم معرفی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر در مجالس دیگر نیز به این موضوع پرداخته شود سبب می‌شود که مقابل مطرح کردن بسیاری از بحث‌های بی‌اساس خیابان و منازل که هیچ اثر و ثمری ندارد گرفته و به این موضوع پرداخته شود که چه عواملی سبب شده تا ایشان در سن ۱۸ سالگی به اوج کمالات رسیده است.

حجت‌الاسلام شاهرودی با بیان اینکه صفاتی مانند مدیریت، برنامه‌ریزی، اخلاص، صداقت و... سبب ایجاد کمالات در حضرت زهرا(س) شده است، افزود: ایشان به جایی رسیده است که حضرت مهدی(عج) نیز حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی خود معرفی کنند، چه چیزهایی باعث شده است که امامان چنان از عظمت ایشان یاد کنند که حتی در کلمات نیز نگنجد.

وی تأکید کرد: رسول خدا(ص) در این خصوص می‌فرمایند که تمام زیبایی‌های من در وجود ایشان وجود دارد که نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز حقش ادا نمی‌شود و بهترین از همه جهات، فاطمه(س) است.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه زیبایی‌ها به حضرت نیکویی نمی‌دهند بلکه حضرت به زیبایی‌ها جلوه می‌دهد، اظهار کرد: جوانان در الگوگیری خلأهای زیادی دارند زیرا حق مطلب برای آن‌ها بازگو نشده است همچنین فمنیست‌ها با توجه به فقه اسلامی تمام متضادها را جمع کرده‌اند تا هر آنچه را که دین اسلام به نیکویی از آن یاد می‌کند عکس آن‌را بیان کنند و به خورد جوانان بدهند.

وی افزود: متون اسلامی ما حق‌محور و عدالت‌محور است و بدانید هر جا که زن و مرد روبروی هم قرار گرفته‌اند یکی از حیله‌های دشمن پیاده شده است، رسول خدا(ص) در این رابطه به حضرت زهرا(س) فرمود: یا فاطمه تو در روز قیامت جلوی من حرکت می‌کنی و همچنین امام صادق(ع) نیز در این باره می‌فرماید: حضرت زهرا(س) در مقابل درب بهشت می‌ایستد از سمت خدا ندا می‌آید زهرا چرا وارد نمی‌شوی؟ حضرت می‌گوید: تا محبان و گریه‌کنان فرزندم وارد نشوند وارد نمی‌شوم، همچنین حضرت امیرالمومنین(ع) با همه عظمتش به حضرت زهرا(س) تکیه می‌کرد.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت: با همه این توصیفات اگر دریافتیم که حضرت خوشبخت عالم است آن‌را الگوی خود قرار می‌دهیم اما اگر این حقیقت را درک نکنیم الگوی دیگری را برای خود انتخاب می‌کنیم، زمانی که همه امامان به حضرت زهرا(س) تکیه می‌کنند و ایشان را مادر خود معرفی می‌کنند یعنی ایشان خوشبخت عالم است لذا زمانی که حضرت در رأس همه خوشبختی‌ها است ایشان را به عنوان الگوی زندگی خود انتخاب می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری حضرت زهرا ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس «این شما و این کوچک‌ترین عروس سالن زیبایی ما که فقط ۱۴ سالشه. ببینید چقدر قشنگ شد!» این صحبت‌های خانم آرایشگر در ویدیویی است که در آن دختری نوجوان خودش را عروس معرفی می‌کند و از محاسن ازدواج در سن پایین می‌گوید.
این ویدیو در فضای مجازی واکنش‌های منفی کاربران به خصوص فعالان حوزه کودک را به دنبال داشت و کاربران با پیش کشیدن موضوع «کودک همسری» نسبت به آن واکنش نشان دادند.
اما رئیس پلیس فتای تهران داوود معظمی‌گودرزی دیروز ۱۳ اردیبهشت گفت که پس از بررسی موضوع و احضار مدیر سالن زیبایی به پلیس فتا، مشخص شد موضوع ازدواج این کودک یک «سناریوی تبلیغاتی» بوده که مدیر آرایشگاه «برای جذب مشتری» و «دنبال‌کننده در اینستاگرام» اجرا کرده و «ازدواج دختر۱۴ ساله صحت ندارد.»
سوء استفاده از کودکان در فضای مجازی برای جلب توجه و افزایش فالوئر برای درآمدزایی موضوع تازه‌ای نیست. مدتی قبل هم پلیس فتا پدری که برای جذب دنبال‌کننده در پیج شخصی اینستاگرام فرزندش را به بیان فحش‌های رکیک و شرب خمر تشویق کرده و فیلم هایش را در فضای مجازی منتشر کرده بود، برخورد کرد.
پلیس فتا با اعلام توضیحات بیشتری از پرونده ویدیوی تبلیغاتی آرایشگاه اعلام کرد دختر نوجوان ویدیو «فرزند یکی از مشتریان سالن زیبایی» بوده که مدیر آرایشگاه برای ساخت کلیپ «با رضایت مادرش»، صورت او را به عنوان تازه عروس آرایش کرده است اما پس از ورود پلیس فتا صفحه اینستاگرامی سالن زیبایی از دسترس خارج شد و خانم آرایشگر برای ادامه روند رسیدگی به پرونده سوءاستفاده از این کودک مطابق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان راهی دادسرا شد.

کد خبر 849035 برچسب‌ها دختران خبر مهم کودکان پلیس فتا اینترنت - اینستاگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست (فیلم)
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • اولین پست اینستاگرامی نکونام پس از اخراج خطیر؛ چه روز زیبایی + عکس
  • ماجرای ویدئوی وایرال شده عروس ۱۴ ساله! + واکنش فوری پلیس فتا
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان