Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه در کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس و مصر از حمایت مالی و نظامی جدید عربستان از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر خبر دادند. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع آگاه در کشورهای حاشیه خلیج فارس و مصر به روزنامه العربی الجدید گفتند: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از طریق عوامل خود به ویژه امارات به ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی اطلاع داده‌است ریاض کمک‌های مالی و نظامی خود را در سریع ترین زمان ممکن  در اختیار نیروهایش قرار می‌دهد تا موقعیت حفتر درحومه طرابلس تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع افزود: با وجود اینکه اروپاییان ورود نیروهای حفتر به طرابلس را به عنوان خط قرمز اعلام کردند، اما بعد از اینکه ترکیه خود را به عنوان شریک در پایان دادن به جنگ طرابلس و بازگشت صلح وثبات در لیبی قرار دارد، عربستان، امارات و مصر خواستار بحرانی شدن وضعیت طرابلس شدند.

لیبی|نیروهای حفتر: عملیات علیه تروریست‌ها ادامه می‌یابد

منابع آگاه در کشورهای خلیج فارس با اشاره به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار معارض سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه گفتند: اختلافات ریاض و آنکارا بیشتر از طرف محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به صورت شخصی در آمده‌است چرا که ترکیه حاضر نشد پرونده قتل خاشقجی را ببندد که در آن بن سلمان نقش داشته‌ است.

آنان گفتند: عربستان نقش چندانی در بحران لیبی نداشت و پرونده این کشور را به امارات و مصر سپرده بود، اما همین اینکه ترکیه در تحولات لیبی فعال شد بن سلمان در این بحران ورود کرد تا برنامه‌های ترکیه را در لیبی از طریق دست نشاندگان خود با شکست روبرو کند.

منابع آگاه افزودند: عربستان از طریق واسطه‌های خود با کشورهای اروپای شرقی قرارداد خرید سلاح و تجهیزات جنگی امضاء کرده تا در سریع ترین زمان آنها را  در اختیار نیروهای وابسته به حفتر قرار دهد. این در حالی است که عربستان، امارات و مصر بارها به اروپاییان اعلام کرده‌اند نقش آفرینی ترکیه در لیبی را قبول ندارند و این کشور باید از لیبی خارج شود یا دست کم نقش فعالی دراین کشور نداشته باشد.

انتهای پیام/

 

R7969/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار لیبی اخبار عربستان سعودی اخبار لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن در نشست با اصحاب رسانه از پیگیری گسترده برای دریافت منابع ماده ۱۲ برای شرکت های خصوصی و سرمایه گذاری در بخش ریلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، سید میعاد صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قرارداد و تفاهم نامه لازم برای اجرایی شدن پرداخت منابع ماده ۱۲ بین وزرای راه و شهرسازی و نفت به امضا رسید و قرارداد با شرکت ها بسته شد.

به گفته صالحی، کاربرگ میزان صرفه جویی ناوگان با تایید راه آهن به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ارسال و اکنون حواله های پرداخت به وزارت نفت تحویل داده شده است .

حجم ویدیو: 7.19M | مدت زمان ویدیو: 00:03:35 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها