Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امروز در آیینی از اوراق نخستین موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) در چهارمحال‌وبختیاری رونمایی شد.

حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام ۷ بهمن‌ماه در این آیین با اشاره به ضرورت احیای فرهنگ وقف در جامعه، گفت: وقف از حیث لغوی، به معنی «حبس کردن» است که اثر باقیات صالحات را در پی دارد.

وی ادامه داد: سنت وقف پیش از ظهور دین مبین اسلام در ایران وجود داشته است، در صدر اسلام نیز پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) با تائید این سنت نیکو، موقوفاتی را ایجاد کردند و اولین اقدام پیامبر اسلام(ص) یعنی ساخت مسجد، موقوفه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در شرایط کنونی نیز پشتوانه بیشتر حوزه‌های علمیه، مساجد، امامزادگان و همچنین مراکز درمانی به برکت درآمد موقوفات، در حال خدمت به مردم هستند و از همه مهم‌تر، دستگاه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و فرهنگ عاشورا مهم‌ترین عامل ترویج فرهنگ وقف است، وجود موقوفات متعدد با نیت روضه‌خوانی و اطعام عزاداران باعث رونق این فرهنگ و استقبال بیشتر مردم شده است.

حجت‌الاسلام نکونام هدف از ارائه اوراق این موقوفه مشارکتی را خرید رقباتی درآمدزا دانست و افزود: به این ترتیب با این درآمد می‌توان دستگاه حضرت فاطمه زهرا(س) را گسترش داد و باعث ترویج مجالس فاطمی، فرهنگ فاطمی و مکتب فاطمی شد که هدف و چشم انداز آن بسیار زیباست.

وی تأکید کرد: ما موقوفه به نام حضرت زهرا(س) زیاد داریم، اما اینکه «موقوفه مشارکتی» باشد و همه اقشار جامعه با کم‌ترین هزینه بتوانند در آن سهیم باشند و اسمشان ماندگار شود، عرصه بسیار ارزشمندی است.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان خطاب به هیئت امنای موقوفه، گفت: از توفیقی که نصیب شما شده بسیار خوب استفاده کنید و با عزم راسخ، همت بلند و کار جهادی این نهال کوچک را به درختی پر ثمر تبدیل کنید، چون کاری است ماندگار و جامعه فاطمی از آن برای همیشه بهره‌مند خواهند شد و فرهنگ فاطمی به مدد آن گسترش چشم‌گیر خواهد داشت.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه خداوند انسان را جانشین خود در زمین قرار داده است، اظهار کرد: اموالی که خداوند به افراد عطا کرده است، امانتی در دست اوست و نباید از انفاق آن غافل شد.

وی با تأکید بر اینکه توجه به موضوع وقفِ مشارکتی در جامعه امروز مورد غفلت قرار گرفته است و اگر این مهم احیا شود سرمایه‌های کلان جهت رفع مشکلات مهیا می‌شود، اظهار کرد: سرمایه‌هایی که در خصوص وقف‌های مشارکتی به دست می‌آید می‌تواند در حوزه‌هایی نظیر مباحث فرهنگی، مذهبی، عزاداری اهل بیت(ع)، اشتغال، تولید و ... به کار گرفته شود لذا مردم ما باید با اهتمام بیشتر به نیازهای روز کشور، اقدام به نیت برای وقف کنند.

حجت‌الاسلام امیری خطاب به اعضای هیئت امنای موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) با بیان اینکه طرح وقف مشارکتی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، مصداق کوچکی از مقوله مشارکت در رفع نیازهای جامعه است، ادامه داد : این اقدام حرکتی برای گذر از نگاه سنتی به شرایط روز جامعه است و تغییر نگرش در حوزه وقف که یک ارزش الهی است باید با سرعت بیشتری در بین مردم ایجاد شود.

حجت‌الاسلام امیری در پایان گفت: این طرح برای مردم و خیران امکان سهیم شدن در سنت پسندیده وقف را با مبالغ اندک فراهم می‌آورد و در این روش مردم وجوه مورد نظر خود را با هر نیتی که دارند وقف می‌کنند تا سازمان اوقاف و امور خیریه آن‌را در امورات خیر و عام‌المنفعه صرف کند و در صورت گسترش و ترویج این روش می‌توان همه ساله در نقاط مختلف کشور و با توجه به نیاز هر منطقه، پروژه‌های عام المنفعه نظیر بیمارستان، درمانگاه، دارالایتام و آسایشگاه، مراکز علمی و آموزشی احداث کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری وقف رونمايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید موسی موسوی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم رباني ومجاهد مرحوم ماموستا ملا احمد فخری موجب كمال تاثر گردید. این فقیه بصیر از پیشگامان انقلاب اسلامی و از یاوران صدیق  حضرت امام و مقام معظم رهبری بود وهمواره با زهد و تواضع خاص  توفیق بالائی در خدمت خالصانه به مردم  داشت وشمع جمعی برای یاوران انقلاب بود. اینجانب  این فقدان اسفبار  را محضر روحانیت خدوم و مردم بزرگوار آن منطقه و خانواده و فرزندان ایشان تسلیت عرض نموده، غفران و علو درجات وجبران این ضایعه را از خداوند منان مسئلت دارم.

سیدموسی موسوی
نماینده سابق حضرت امام و رهبری معظم در منطقه کردستان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال وبختیاری به ناغان
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • تصادف در محور لردگان جان یک نفر را گرفت