Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیکی گفت: ۳ هزار و ۵۵۳ برنامه توسط کارگروه مساجد با همکاری ۴ دستگاه اجرایی در ایام دهه فجر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی بیکی» امروز (دوشنبه 7 بهمن) در گفتگو با خبرنگاران در ستاد خبری فجر گلستان اظهار کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان سال های پیروزی انقلاب اسلامی را درک نکردند و جوانان با برنامه های دهه فجر با اندیشه های انقلاب اسلامی آشنا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کارگروه مساجد ستاد دهه فجر گلستان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استانتصریح کرد: با برگزاری برنامه های دهه فجر به دنبال این هستیم که فضایی برای تراوش فکری انقلاب ایجاد کنیم و گفتمان عمومی در سطح انقلاب اسلامی داشته باشیم تا نسل فعلی انقلاب اسلامی بتوانند با آن افکار انقلابی پیوند بخورند.

 

بیکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی و خاستگاه آن مساجد بود لذا کارگروه مساجد ستاد دهه فجر باید نقش پررنگ تری نسبت به سایر کارگروه ها داشته باشد.

 

وی گفت: یکی از ویژگی های این کارگروه این است که بسیاری از برنامه ها به شکل خودجوش مردمی در مسجد برگزار می شود و دستگاه های اجرایی نقش حمایتی دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان یادآور شد: بر اساس این سیاست کارگروه مساجد ستاد فجر شکل گرفته و پیشانی این برنامه ها در ایام دهه فجر برنامه «10شب و ۱۰ مسجد» است.

 

بیکی متذکر شد: در بسیاری از مساجد برنامه های دهه فجر را برگزار می کنیم اما یک تفاوتی برنامه «10 شب دهه مسجد» با سنوات سال گذشته در این است که این برنامه در طول 10 شب برگزار خواهد شد و در طول روز نیز این برنامه با حضور دانش آموزان در ۵ مسجد برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: با اجرای این برنامه به دنبال پیوندی بین مدرسه و مساجد و نسل جوان با انقلاب اسلامی هستیم و امیدواریم دستگاه های اجرایی نیز از این برنامه حمایت کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان خاطرنشان کرد: برنامه های متنوع تری ویژه عموم مردم نیز در نظر گرفته شده و در این برنامه ها به جوانان نیز توجه شده است.

 

بیکی خاطرنشان کرد: کرسی تلاوت دانش آموزی در برنامه «10 شب 10 مسجد» تدارک دیده شده و مسابقه دل نوشته به سردار آسمانی از  دیگر موضوعاتی است که در آغاز این برنامه در نظر گرفته شده و در پایان بهمن ماه از افراد برگزیده تجلیل می شود.

 

وی بیان کرد: با آموزش و پرورش هماهنگی شده که دانش آموزان مدارس در جوار مسجد در این برنامه حضور یابند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان متذکر شد: از 4 شخصیت علمی و برجسته خارجی برای سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی در برنامه «10 شب 10 مسجد» استفاده می شود و همچنین در کنار این سخنرانی برنامه های دیگر مثل سرود نیز در نظر گرفته شده است.

 

بیکی از برنامه ریزی  75 عنوان برنامه در کارگروه مساجد ستاد دهه فجر گلستان خبر داد و افزود: 3 هزار و 553 برنامه توسط این کارگروه با همکاری 4 دستگاه اجرایی در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: برپایی نمایشگاه عکس و کتاب، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری مسابقات دارت، تجلیل از خانواده شهدا، مسابقه نقاشی، عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری جشنواره غذاهای محلی، همایش «لیالی انقلاب» و خاطره گویی، برپایی ایستگاه صلواتی، ایستگاه قرآنی و... از برنامه های ما در ایام دهه فجر به شمار می رود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما رویداد ملی فهما رویداد ملی فهما مسجد فهما برنامه های دهه فجر کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: آموزش یکی از محورها و رسالت‌های اصلی هلال احمر به شمار می‌رود که باید در این زمینه قوی و غنی عمل کنیم.

وی تاکید کرد: با ارائه آموزش برای آحاد مردم جامعه می‌توانیم جان انسانی را نجات دهیم و با توسعه و گسترش فعالیت‌های آموزشی برای علاقمندان در قشرهای مختلف جامعه باید «هر خانه یک امدادگر» را محقق کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر استان در ماه مبارک رمضان اقدام به ارائه آموزش همگانی به روزه داران در مساجد کرد که یکهزار و ۳۴۲ نفر در ۶۴ مسجد از این آموزش‌ها بهره مند شدند.

هاشمی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها با همراهی و مشارکت ۵۰ مربی داوطلب خانم و آقا در سطح مساجد ارائه شده است.

وی تصریح کرد: آموزش‌های هلال احمر در سطح شهرها و روستاها، برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کارکنان شرکت‌ها، واحدها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی، مراکز نظامی و انتظامی، مدارس، بوستان‌ها، محلات، مساجد، اعضای خانه‌های هلال، پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اعضای هلال احمر ارائه می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فراگیران علاقمند پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی مورد نیاز می‌توانند از آموزش‌های تخصصی نیز بهره مند می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه برای فراگیران گواهینامه صادر می‌شود، اظهار کرد: این آموزش‌های هلال احمر در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان در حال برگزاری و با قوت بیشتری ادامه دارد.

وی افزود: علاقمندان برای بهره مندی از آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به خانه‌های هلال در سطح شهرها و روستاها، محلات، مساجد، ادارات، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و شرکت‌ها، دهیاری‌ها و یا با مراجعه به شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام خود را قطعی کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این علاقمندان به فراگیری آموزش‌های هلال احمر می‌توانند با مراجعه به واحد آموزش شعب هلال احمر در شهرستان‌ها ثبت نام خود را قطعی کرده و وارد دوره‌های آموزشی شوند.

کد خبر 6086537

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان