Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@09:04:11 GMT

تسلط ارتش سوریه بر 2 روستای دیگر در ادلب

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۲۰۵۹

واحدهایی از ارتش سوریه امروز دوشنبه شهرک «معصران» و روستای «الصوامع» در جنوب استان ادلب را از تروریست‌ها پاکسازی کردند.

اخبار بین الملل - واحدهایی از ارتش سوریه روز یکشنبه (دیروز) شهرک‌های معرشورین، الزعلانه و رستاهای الغدفه و الدانا در جنوب استان ادلب را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند و به جاده بین المللی حلب به حماه در شمال شهر معره النعمان رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک مقام نظامی این کشور خبر داد، گروه‌های تروریستی در ادلب و غرب شهر حلب برای انجام یک حمله شیمیایی آماده می‌شوند تا ارتش سوریه را متهم کرده و دولت سوریه را به توقف عملیات در این مناطق وادار کنند.

این منبع گفت: «مثل هر بار که نیروهای ارتش سوریه در نبرد برای آزادسازی خاک این کشور از وجود تروریسم و حفاظت از غیرنظامیان پیشروی‌هایی حاصل می‌کنند، گروه‌های تروریستی این بار هم با حمایت ترکیه درصدد انجام یک حمله شیمیایی ساختگی  در غرب حلب هستند».

این مقام نظامی سوریه افزود: «چنین ترفندها و تحریف واقعیت‌هایی که ترویست ها هر بار به کار می‌گیرند دیگر مستهلک شده و کسی را گول نمی‌زند و به آنها برای رسیدن به خواسته‌هایشان در متوقف شدن عملیات نظامی ارتس سوریه کمکی نخواهد کرد».

وی افزود: « عملیات نظامی تا پاکسازی کامل خاک سوریه از وجود تروریست‌ها و جنایاتشان ادامه خواهد یافت به خصوص که دور و نزدیک همه می‌دانند که ارتش سوریه هیچ گاه از چنین سلاح‌هایی استفاده نکرده است و اصلا چنین سلاح‌هایی را در اختیار ندارد».

ظرف دو روز گذشته ارتش سوریه بیش از ۱۰ روستا و شهرک را در جنوب استان ادلب پاکسازی کرده و در آستانه ورود به شهر معره النعمان است که یکی از بزگ‌ترین مناطق استقرار تروریست‌های جبهه النصره است.

ارتش سوریه طی دو هفته گذشته ۲۵ روستا از جمله منطقه مهم «جرجناز» در اطراف شهرستان معره النعمان را پس از ۴ سال از اشغال تروریست‌ها خارج کرد.

استان ادلب در شمال غرب سوریه و در همجواری حلب در شرق، حماه و لاذقیه در جنوب و غرب خود قرار دارد. از ۲۸ آذر ماه، شرق و جنوب این استان به عنوان آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه شاهد نقض گسترده آتش‌بس و تشدید درگیری‌ها توسط گروهک جبهه النصره بوده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حلب سوریه عملیات نظامی سوریه ادلب معره النعمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان