Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: ملت ایران با پیروی از منویات رهبری در میان آتش فتنه‌ها راه پرافتخارش را محکم و استوار ادامه می‌دهد. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان پیش‌از ظهر امروز در آئین افتتاحیه همایش تبیین و ایده‌پردازی گام دوم انقلاب اسلامی ویژه ائمه جمعه و جماعات استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان که در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، در توصیف عظمت شخصیت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام راحل جهان اسلام را بیدار و ماهیت اصلی رژیم صهیونیستی را برای جهانیان افشا و یکپارچه منافع غرب و شرق را به مخاطره انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سخنانی از «هنری کسینجر» که در زمان کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا در بالاترین مقام امنیتی ایالات متحده آمریکا مسئولیت داشت، در مورد شخصیت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل تحولات را به گونه‌ای مدیریت می‌کند که ما هم باورمان شده که او از ماورا الهام می‌گیرد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: کسی که حتی در اندیشه مسیحیت خود پایبندی ندارد با نگاه به چهره ملکوتی امام و سیمای مدیریتی ایشان، می‌گوید امام خمینی پشتیبانی و الهام از ماورا دارد در مسیر امیدبخش برای ملت ایران رقم زده است.

وی بیان کرد: بدون شک مقام معظم رهبری هم ممتازترین چهره مذهبی، سیاسی و علمی در عالم اسلام و غیراسلامی امروزی است.

لطفیان با یادآوری اندیشه و سخنانی از شهید سلیمانی گفت: دوران اختلاف شیعه و سنی سپری شده و ما از گردنه‌های سخت نزاع و تفرقه امت اسلام عبور کرده و در شاه راه تقریب مذاهب اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی در حرکت هستیم.

«آیت‌الله حسینی‌شاهرودی» از فعال‌ترین، پویا‌ترین و پرتلاش‌ترین نمایندگان مقام معظم رهبری در کشور است

وی با بیان اینکه کردستان نگین وحدت در کشور است، اظهار کرد: آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان از فعال‌ترین، پویا‌ترین و پرتلاش‌ترین نمایندگان مقام معظم رهبری در کشور است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با بیان اینکه جامعه روحانیون «سنگرنشینان علم و ایمان، اولی العلم، اولی الایدی، اولی الابصار اول یلعزم و اولی الباب هستند؛ ابراز داشت: سایر کسانی که در حوزه دانش و اندیشه گام برداشته، حق نهایی دانش آنان این است که به یک عقلانیت برسند که فقط خوب و بد را برای آنان مشخص کند در حالی‌که اسلام این را نپسندیده تا انسان‌ها اولی الباب شوند.

وی با یادآوری اینکه اسلام حقیقت‌ هستی را برای انسان‌ها مشخص کرده است، ادامه داد: باید همه با هم در راستای بیان واقعیت‌ها و رساندن جامعه به حقیقت گام برداریم.

طلاب و روحانیون قم در اعتراض به ورود سفیر انگلیس به ایران تجمع کردندطلاب و روحانیون در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب چه نقشی دارند؟

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خاطرنشان کرد: روحانیت در جمهوری اسلامی ایران اولوالعزم هستند در حالی‌که در بسیاری از بلاد اسلامی روحانیت اولوالعزم نیستند و اگر خلاف این رویکرد بود، دین‌زدایی و پدیده‌های وحشتناک در کشورهای اسلامی اتفاق نمی‌افتاد

وی بیان کرد: امروز حکام سعودی عزم خود را جزم کرده تا دین را از صحنه جامعه اسلامی دور کنند، بنابراین باید همه با هم ایمان در عقیده و عمل انسان‌ها را مستحکم و گام‌های عملی اسلام و تداوم مسیر انقلاب را به آنها یاد دهیم.

جبهه مقاومت مانع اهداف شوم سران مزدور آمریکایی می‌شود

حجت‌الاسلام لطفیان یادآور شد: اگر گام نخست انسان‌ها ایمان قلبی و گام دوم ولایت‌مداری شود، جامعه اصلاح و مسیر در پیروی از اولی الامر بوده اما اگر کسی این واقعیت‌ها را نبیند، قطعاً کور می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران با پیروی از منویات رهبری در میان آتش فتنه‌ها راه پرافتخارش را محکم و استوار ادامه می‌دهد، گفت: ایرانی که به گفته دشمنان توان ساخت لوله آفتابه را ندارد، موشک بالستیک و نقطه‌زن ساخته که هرگاه بخواهد معاندان نظام را تعقیب و پاسخ کوبنده به آنان می‌دهد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور به جایگاه و عظمت نظام جمهوری اسلامی در دنیا اشاره کرد و افزود: امروزه ما حائل بین دشمن و خواسته و اشتهای دشمن هستیم؛ دشمنی که می‌خواهد از نیل تا فرات را تحت نفوذ خود قرار داده و خاورمیانه جدید را ایجاد و مدیریت کرده کما اینکه رئیس‌جمهور آمریکا گفته در روزهای آینده خاورمیانه جدید را رونمایی کند اما رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی فرموده خاورمیانه جدید خواهد شد اما نه آنگونه که شما می‌خواهید بلکه خاورمیانه جدید با سرانگشت تدبیر معظم‌له شکل گرفته و قطعاً تحقق پیدا می‌کند.

وی گفت: امروز سران مزدور آمریکا می‌خواهند معامله قرن را به امت اسلامی تحمیل کنند اما جبهه مقاومت حائل و مانع اهدف و اقدامات شوم دشمنان می‌شود.

توصیه‌های خواندنی به جامعه روحانیت

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران با نور الهی مسیر خودش را تنظیم کرده نه نور افکن‌های ظاهری که آمریکا و ایادی آنان در قالب تکنولوژی پیشکش برخی از ملت‌های مظلوم و مسلمان می‌کنند، چراکه در آن امیدی به عاقبت به خیری نیست.

به گفته وی، امروزه «شبهه افکنی، دین‌زدایی و ظاهرگرایی» بلای جامعه شده و باید روحانیون با شبهه‌زدایی توطئه‌های دشمن را خنثی و سفره اخلاص جامعه را وسیع‌تر کرده و دنیا و آخرت را در کنار هم برای مردم تبیین کنند.

لطفیان یادآور شد: شناسایی معرفت، روشنگری جامعه و اطاعت از فرامین پیامبر و خاندانش، توجه به قرائت و کتابت، تبلیغ و تنویر افکار عمومی، نهضت تبیین، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، نهضت اعتماد و نهضت امیدآفرینی در جامعه جزو ماموریت‌های سنگین جامعه روحانیون بوده که باید در این راستا گام بردارند.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات دو سند همکاری با رئیس اماراتی این کمیسیون امضا کرد.

به گزارش ایسنا، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن دو سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

تسریع در انجام مذاکرات و نهایی کردن اسناد همکاری مبادله شده در حوزه های مختلف اقتصادی بین دو کشور، ایجاد کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسئولیت وزارت صمت ایران و وزارت تجارت خارجی امارات، ایجاد و تعیین تیم مشترک کاری در زمینه همکاری‌های صنعتی و گازی و تشکیل کارگروه مشترک بانکی تحت نظارت بانک‌های مرکزی دو کشور و تشویق بانک‌های تجاری به برقراری وگسترش روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات در شهر ابوظبی آغاز کرد که آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده و این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار شده است.

در ابتدای این جلسه طرف اماراتی ضمن اعلام تمایل دولت امارات متحده عربی به توسعه روابط با ایران نکاتی درباره میزان حجم تجارت و مبادلات بین تهران و ابوظبی بیان کرد.

این در حالی است که مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • کارگران ستون‌های استوار جامعه
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند