Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان آخرین وضعیت پروژه‌های آبی استان را تشریح کرد. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الله غلامی در حاشیه نشست خبری خود به مناسبت دهه فجر، درباره آخرین وضعیت سامانه دوم آبرسانی به اصفهان و پروژه بهشت‌آباد اظهار داشت: سامانه دوم آبرستانی یکی از پروژه‌های مهم استان است که به جز شهر اصفهان 14 شهرستان دیگر استان را نیز پوشش می‌دهد که متأسفانه دارای ردیف مصوب اعتبار ملی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان استاندار فعلی پیگیری‌هایی در این خصوص انجام گرفت و جلسات متعددی برگزار شد در نهایت باید ماده 23 را برای این پروژه اخذ می‌کردیم تا اعتبار ملی به آن اختصاص یابد که این کار انجام شد و سپس به سراغ تبصره 19 رفتیم که کمک می‌کرد پروژه را با کمک بخش خصوصی پیش ببریم.

وی افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی تصفیه‌خانه بیش از 50 درصد پیشرفت دارد. عملیات لوله‌گذاری که متوقف شده بود دوباره آغاز شده و جلسه هماهنگی و بازدید از عملیات اجرایی نیز روز چهارشنبه هفته جاری انجام می‌شود. طبق برنامه‌ریزی، فاز نخست پروژه سامانه دوم آبرسانی در سال 99 تکمیل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به تأمین ورق لوله‌های انتقال توسط فولادمبارکه، تأمین میلگرد احداث تصفیه‌خانه از سوی شرکت ذوب‌آهن و کمک بانک‌های ملی و شهر و شهرداری اصفهان به پروژه سامانه دوم آبرسانی ادامه داد: برای فازهای دوم و سوم پروژه نیز در حال برنامه‌ریزی برای اعلام فراخوان هستیم.

زاینده‌رود بار دیگر در اصفهان جاری شدمعاون وزیر نیرو در اصفهان: زندگی پرندگان مهاجر در «زاینده‌رود خشک» ناراحت‌کننده استاصفهان| بارندگی در سرشاخه‌ اصلی زاینده‌رود 17 درصد کاهش یافت

وی بیان کرد: برای این پروژه 700 میلیارد تومان بودجه از محل منابع داخلی استان تأمین کردیم و فاز دوم و سوم پروژه نیز سال آینده فعال می‌شود. طبق برآورد اولیه برای کل پروژه 2700 میلیارد تومان بودجه نیاز است.

غلامی درباره پروژه سد و تونل سوم کوهرنگ گفت: این دو پروژه همزمان آغاز شد. عملیات احداث تونل با توجه به فراهم بودن دستگاه تی‌بی‌ام و مشکلات کمتری که وجود داشت، راحت و روان جلو رفت اما احداث سد به دلیل برخی تبعات اجتماعی و زیست محیطی در چند مرحله متوقف شد، چون بخشی از زمین‌های کشاورزی زیر آب می‌رفت. تا اینکه خوشبختانه یکی دو سال قبل تمام این مشکلات رفع شد و از 2 سال پیش تا امروز کار با قدرت پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: کار احداث تونل سوم کوهرنگ شهریورماه امسال تمام شد و آماده بهره‌برداری است. برای سد برنامه زمان‌بندی در نظر گرفتیم که طبق آن سد باید تا سال 1400 آبگیری شود و باید کار زیادی انجام می‌شد. خوشبختانه بخش زیادی از کار خاک‌برداری، تزریق و ایجاد تونل‌ها انجام شده و بعد از آن باید بتن‌ریزی انجام شود که یک عملیات بتن‌ریزی معمولی نیست و باید مقدمات آن فراهم شود. ان‌شاءالله تا پایان امسال خاک‌برداری به اتمام می‌رسد و عمیات بتن‌ریزی از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد و سال 1400 باید کار آبگیری آغاز شود. البته 8 دستگاه پمپ تجهیز و راه‌اندازی شده که هرکدام می‌تواند 800 لیتر بر ثانیه آب پمپاژ کند و اگر شرایط سیلاب در منطقه کوهرنگ وجود داشته باشد، می‌توانیم تا زمان راه‌اندازی سد 50 میلیون مترمکعب آب را منتقل کنیم.

انتهای پیام/165/ ت

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از جمع‌بندی اولیه به‌منظور احداث ژوراسیک پارک ناژوان خبر داد.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جلسه این هفته شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این جلسه، پروژه ژوراسیک پارک ناژوان مطرح و مقرر شد مذاکرات با سرمایه گذار آن انجام و جمع بندی موارد در جلسه آتی مطرح و تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی افزود: همچنین در این جلسه پروژه اداری تجاری و پارکینگ مکانیزه شهدا مورد تاکید مجدد قرار گرفت و اجرای آن به تصویب اعضا رسید.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره اتفاق نظر اعضای شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان مبنی بر ضرورت توسعه اماکن تفریحی و فرهنگی در سطح شهر تصریح کرد: در این نشست، بحث واگذاری باغ جوان مطرح و مقرر شد این مجموعه به منظور بهره‌برداری جامع به شرکت توسعه سیاحتی سپاهان واگذار شود.

حیدری گفت: مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، نظارت مستمر بر پروژه هتل جهان نما و سایر پروژه های مشارکتی دیگر موضوع مورد بحث این جلسه بود و مقرر شد از طریق برون‌سپاری، کیفیت و کمیت نظارت‌ها افزایش پیدا کند.

کد خبر 749588

دیگر خبرها

  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟