Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@07:41:40 GMT

سوگواری و شعرخوانی فاطمی در مساجد آستارا

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۳۱۶۸

سوگواری و شعرخوانی فاطمی در مساجد آستارا

آئین‌های سوگواری ایام فاطمیه با حضور واعظان، روحانیان و شعرای اهل بیت (ع) و با استقبال مردم و شماری از گردشگران آستارا در مساجد این شهرستان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام «حسینعلی رضازاده» اظهار کرد: آئین های ایام فاطمیه در ۵۰ مسجد این شهرستان با مشارکت ۱۰۰ هیات عزاداری در حال برگزاری است و روز به روز بر شمار شرکت کنندگان و علاقه مندان برنامه های مذهبی افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا، افزود: در این آئین ها از علمای مبرز برای سخنرانی در خصوص فضائل و مکارم حضرت زهرا (س) استفاده می شود و برخی شعرای مذهبی نیز در این آئین ها سروده های خود را با شور و حال خاصی قرائت می کنند.

 

شب گذشته در هیات فاطمیون آستارا، الشن خزر شاعری از جمهوری آذربایجان در وصف اهل بیت (ع) شعرخوانی کرد و مورد استقبال شهروندان و گردشگران قرار گرفت.

 

وی بعد از شعرخوانی گفت: اهل بیت (ع) مانند پلی، ایران و جمهوری آذربایجان را به هم متصل کرده است و باید آئین های معنوی به شکل باشکوهی در هر دو کشور برگزار شود.

 

وی افزود: برای دومین بار بنا به دعوت هیات فاطمیون در آستارا حضور یافته ام و مردم این شهرستان، دوستدار اهل بیت (ع) هستند و همه ساله از زائران آذری اربعین حسینی استقبال می کنند.  

 

حجت الاسلام ابراهیم میر عباس زاده از روحانیان استان اردبیل هم اظهار کرد: شناخت و تبیین زندگانی و لحظه های حیات فاطمه (س) از ارزش فوق العاده ای برخوردار است و هر کس در این مسیر گام بردارد، به سعادت می رسد.

 

وی بیان کرد: در تاریخ بشریت تا روز قیامت، زنی از نظر کمال به حضرت فاطمه (س) نمی رسد و در بیان جایگاه و شخصیت ایشان، بهترین گواه تربیت فرزندانی است که نام و راه آنها تا ابد ماندگار است.

 

از ۱۹ دی تا ۹ بهمن ماه ایام فاطمیه است.

 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۸۷ مسجد و ۱۲۸ هیات مذهبی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد رویداد ملی فهما فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد طرح ملی فهما رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فاطمیه آستارا مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضایی عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی اظهار کرد: از ۸ تا ۱۴ اردیبهشت ماه که به نام هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نام گذاری شده، بیش از ۵۰ برنامه به این مناسبت در سپاه و رده‌های مختلف مقاومت شهرستان مرزی آستارا برگزار می‌شود.

وی به نقش شهید مطهری در تقویت بنیان‌های نظری انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: آثار شهید مطهری امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی بوده و بهره گیری از اندیشه‌های این شهید گرانقدر گام نهادن در مسیر درست را تضمین می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه ناحیه آستارا تصریح کرد: برگزاری همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم و تجلیل از معلمین و مربیان عقیدتی سیاسی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری مسابقات ورزشی و فوتسال، اجرای زنگ قرآن و ولایت و زنگ سپاس و برگزاری مسابقه کتابخوانی، دیدار با خانواده‌های شهدا، نیز از جمله برنامه‌های مهمی است که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در رده‌های مقاومت بسیج این شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090306

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی