Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:08:19 GMT

موبایل های آینده عرق می کنند!

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۳۲۷۲

موبایل های آینده عرق می کنند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، دانشمندان چینی یک گام به ساختن موبایل هایی نزدیک شده اند که در مجاورت گرمای زیاد عرق می کنند تا دستگاه خنک شود.

در همین راستا با الهام از فرایند عرق کردن در بدن پستانداران، یک پوشش مخصوص دستگاه های الکترونیکی تولید شده که حاوی فلز است و ۳ برابر موی انسان ضخامت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این پوشش با آزاد کردن آب دمای دستگاه های الکترونیکی را پایین نگه می دارد. به این ترتیب همزمان با تبخیر شدن آب، گرمای اضافی دستگاه های الکترونیکی نیز از بین می رود.

«روژو وانگ» محقق ارشد این پژوهش در دانشگاه Shanghai Jiao Tong  می گوید: توسعه میکروالکترونیک ها سبب شده تقاضا برای ایجاد روش های مدیریت گرما نیز افزایش یابد. زیرا همه تجهیزات و قطعات الکترونیکی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و تراشه ها نیز به شدت داغ می شوند. در حال حاضر با استفاده از فن یا موادPCM ( مانند موم و اسیدهای چرب) دستگاه را خنک می کنند.

اما اکنون روش جدیدی ابداع شده است. در این پژوهش محققان از ۰.۳ گرم از پوشش MIL-۱۰۱(Cr) استفاده کردند و به نتایج جالب توجهی دست یافتند. آنها ورقه های آلومینیومی ۱۶ سانتیمتر مربعی را با ماده حاوی فلز پوشاندند.

ماده MIL-۱۰۱(Cr) روی ۳ تراشه با ضخامت های مختلف ۱۹۸، ۳۱۳ و ۵۱۶ میکرومتری به کار رفت. در مرحله بعد این ورقه ها در مجاورت گرما قرار گرفتند.

دمای یک ورقه بدون پوشش پس از ۵.۲ دقیقه به ۶۰ درجه سانتیگراد رسید. حال آنکه گرمای ورقه ای با نازکترین میزان پوشش پس از ۱۱.۷ دقیقه به ۶۰ درجه سانتیگراد رسید. دمای ورقه با ضخیم ترین پوشش نیز پس از ۱۹.۳۵ دقیقه به ۶۰  درجه سانتیگراد رسید. 

این ماده علاوه بر آنکه قابلیت خنک کنندگی بالایی دارد، می تواند بلافاصله پس از دور از شدن از منبع گرما با جذب رطوبت، دوباره احیا شود. 

بنابراین این روش برای دستگاه هایی که همیشه استفاده نمی شوند، مانند موبایل، باتری های شارژی و ایستگاه های مخابراتی مناسب است.

کد خبر 4836464

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی نوآوری چین موبایل فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی نوآوری شرکت دانش بنیان گوگل ماهواره امنیت سایبری فناوری فضایی موبایل شرکت هواوی فیس بوک ایالات متحده آمریکا امنیت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه دزدی ۷ میلیاردی از موبایل‌فروشی + واکنش صاحب مغازه

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ روایت یک فروشنده از سرقت چند میلیاردی از فروشگاه موبایل فروشی در مرکز شهرقدس استان تهران را که در فضای مجازی پربازدید شده است، ببینید.

کد خبر 849099 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت موبایل

دیگر خبرها

  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • سارق حرفه‌ای موبایل در بجنورد دستگیر شد
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • وزارت ورزش تکلیف VARرا مشخص کند/امیدوارم فصل آینده VARداشته باشیم
  • تبلیغ گوشی موبایل در امریکا توسط دختران با حجاب | تصویر
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • فیلم سرقت میلیاردی از فروشگاه موبایل‌فروشی در تهران
  • لحظه دزدی ۷ میلیاردی از موبایل‌فروشی + واکنش صاحب مغازه