Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، حسن جهانیان در این نشست اظهار داشت : مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای این استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها ، اراضی مجاور حریم راهها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد و از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک و تولید خودرو ، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقاء و توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محورها ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از آنجا که حفظ و نگهداری از راه های موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده ، لذا این اداره کل با تمام توان و بکارگیری امکانات و تجهیزات خود با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب توانسته در این مسیرگام های ارزنده ای در جهت ایمن سازی و روان سازی ترافیک بردارد. معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ، اجرای عملیات راهداری را در این استان بسیار حیاتی و مهم برشمرد و افزود: با تعامل و همکاری همه جانبه مسولین ارشد اداری و قضایی استان عملیات ساماندهی حفظ و حراست از حریم راه های مازندران با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ، قلع و قمع تابلوها و بیلبردهای غیر مجاز و پاکسازی و حفظ مبلمان جاده ای به طور جد در دستور قرار دارد. جهانیان به برنامه های اجرایی مستمر این اداره کل در خصوص عملیات راهداری اشاره و اظهار داشت: روکش آسفالت ، اجرای خط کشی ، نصب تابلوها و علائم ، پاکسازی و زیبا سازی حریم راهها ، شستشو و ترمیم تابلوها و علائم ، منظر آرایی و زیبا سازی مبلمان جاده ای ، شانه سازی ، لکه گیری رویه راه ، تخلیه قنوها ، برم ها ، بارمرده گالری ها و سردهانه تونلها ، شانه سازی ، حذف اختلاف سطح ، ریزش برداری و ساماندهی حریم و ... از جمله عملیات و برنامه های اصلی عملیات راهداری بوده که به طور مستمر در حال اجرا می باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

سید شهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰ نقطه پرحادثه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ایمن سازی شده است و ۳۱ نقطه پرحادثه مازاد رفع شده است.

وی گفت: ۹ نقطه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نیز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۸۰ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیان کرد: اکیپ‌های امانی، راهداری در حال رفع و ایمن سازی نقاط پرحادثه در راه‌های فرعی، روستایی و سایر نقاط با احتمال وقوع حادثه‌، هستند که طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۱ نقطه پرحادثه مازاد بر مصوبات در شهرستان‌ها به شرح ایمن سازی انجام شده؛ در شهرستان پاوه ۱۰ نقطه، اسلام آبادغرب ۴ نقطه، دالاهو ۳ نقطه، روانسر ۱ نقطه، ثلاث باباجانی ۳ نقطه، جوانرود ۳ نقطه، سرپل ذهاب ۳، هرسین ۲ و شهرسنان کرمانشاه ۲ نقطه ایمن سازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی اهمیت بالایی دارد و امروزه معیارهای استاندارد سازی محورها تغییر کرده است، لذا باید نقاط خطرساز در محورهای مواصلاتی بصورت مستمر شناسایی و برنامه ریزی برای رفع و اصلاح آنها در اولویت قرار دارد زیرا این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسزایی دارد.

کهریزی در پایان افزود، سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها پل ارتباطی کاربران جاده با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه است و بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات، دریافت شکایات می‌باشد.

کد خبر 6091012

دیگر خبرها

  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • خط‌کشی ۳۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد