Web Analytics Made Easy - Statcounter



نمایندگان در جلسه علنی امروز- دوشنبه - مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بندهایی از ماده ۹ را در ارتباط با معافیت های مالیاتی و خدمات تصویب کردند.

به گزارش ایرنا، بنابر مصوبه مجلس در بند الف ماده ۹؛ عرضه کالاها و از جمله انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مطابق با فهرستی که هر سال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان دی ماه برای اجرا در سال بعد به سازمان امور مالیاتی ارسال می کند؛ تخم مرغ نطفه دار و تبدیل آن به جوجه یک روزه و انواع شمش طلا (وارداتی و داخلی) و انواع حواله های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صددرصد طلا از پرداخت مالیات معاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نمایندگان در بند ب ماده ۹ خدماتی مشمول معافیت مالیاتی را مشخص کردند؛ خدمات زینک، چاپ و انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

بنابر این مصوبه؛ کلیه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال و موسیقی و کلیه خدمات مربوط به تجهیز و راه اندازی امور صوت و تصویر سالن های نمایش فیلم و تئاتر و موسیقی؛ خدمات مالی و اعتباری اعطای تسهیلات توسط صندوق های حمایتی، ضمانت ادارات، سرمایه گذاری، بیمه ای و پژوهش و فناوری که به موجب قانون یا با مجوز قانون تاسیس شده یا می شوند در چهارچوب اساسنامه آنها و همچنین خدمات انتشار و نقل و انتقال سهام، حق تقدم، سهم الشرکه و سایر اوراق بهادار موضوع بند ۲۴ ماده ۱ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱ آذر ۱۳۸۴ با اصلاحات بعدی آن از پرداخت مالیات معاف شدند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نیک‌روش عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از افزوده شدن ۴۸۰ هکتار اراضی به محدوده شهر بوشهر خبر داد و اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در این محدوده آغاز شد.

وحید نیک روش اعتبارات ارزش افزوده شهرداری بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شد که پیش‌بینی ۹۰۰ میلیارد تومان شده بود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بین یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تا ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده پرداخت شود.

نوسازی بافت تاریخی بوشهر

رئیس شورای شهر بوشهر با گلایه از نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر گفت: چرا تنها به سه شهر استان بوشهر اعتبارات آلایندگی پرداخت می‌شود در حالی که شهرهای تحت پوشش مشکلات آلایندگی بیش از این است.

نیک روش با اشاره به طرح نوسازی در بافت تاریخی بوشهر گفت ۹۰ درصد از گذر بافت تاریخی بوشهر اجرا شده است.

وی از برگزاری هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی، معاونین شهرسازی شهرداران کلان شهرها و مراکز استان‌ها در بوشهر خبر داد و گفت: این اجلاس ۶ و ۷ اردیبهشت در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار می‌شود.

کد خبر 6087013

دیگر خبرها

  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد