Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@16:28:54 GMT

نمی‌توان توان موشکی داشت اما توان رسانه ای نداشت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۴۳۲۶

نمی‌توان توان موشکی داشت اما توان رسانه ای نداشت

کارشناسان در نشست «رسانه‌ها و پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی» تاکید کردند: برای حفظ دستاردهای اخیر انقلاب اسلامی با سیلی سختی که به آمریکا زدیم باید در حوزه رسانه یک بازنگری جدی داشته باشیم، نمی‌توان توان موشکی داشت اما توان رسانه ای نداشت.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، نشست «رسانه‌ها و پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی»، امروز در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست «شهاب اسفندیاری» اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب از یک رخداد بزرگ در سطح جهان روایت شده است.

 

رئیس دانشگاه صدا و سیما افزود: متاسفانه، رسانه‌های ما درباره تبین دستاوردهای انقلاب اسلامی و شناخت شخصیت‌ها و مصادیق آن در قالب قصه و روایت کوتاهی کردند.

 

وی با بیان اینکه باید رسانه‌ها مقابل قرائت‌های افراطی و تفریطی درباره بیانیه گام دوم انقلاب وارد عمل شده و از آن جلوگیری کنند، تاکید کرد:‌ رهبر معظم انقلاب مدافع نظریه نظم انقلابی هستند و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بین جوشش انقلابی و نظم اجتماعی و سیاسی جمع بستند.

 

اسفندیاری ادامه داد: تدبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم برای ورود مداوم و همیشگی نسل جوان مومن انقلابی به بدنه مدیریتی و اجرایی کشور پدیده ای برای تداوم نظم انقلاب است تا منفعت‌طلبی و بی‌تحرکی از بدنه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دور شود. نسل جدید باید در ارتباط قوی با نسل گذشته از تجربیات آنها استفاده کند و رسانه‌ها آن را قوت دهند.

 

برخی تیترهای رسانه های انقلاب به قلب نظام می خورد

 

همچنین در بخش دیگری از این نشست «پیام تیرانداز» نیز طی سخنانی گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند که بیانیه گام دوم انقلاب را خوب تبین کنند اما متاسفانه رسانه‌های ما به اندازه کافی رشد نکرده اند که علت آن سطح نگاه تصمیم‌گیران، ذی نفوذان و سیاست گذاران بوده است.

 

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: ناچیز بودن اعتبارات رسانه‌ها و عدم شناخت دقیق نسبت به این فضا، از جمله مشکلات امروز رسانه‌ها است، همچنین نباید درباره رسانه‌ها الگوبرداری ما از غرب باشد.

 

تیرانداز با بیان اینکه یک رسانه‌ برای رشد خود باید شاخصه اثرسنجی داشته باشد که وارد کار شعاری نشود، تاکید کرد:‌ یک رسانه باید همه اقشار جامعه را با خود همراه کند، طبق نظر رهبر معظم انقلاب گاهی برخی تیترهای رسانه‌های انقلابی به قلب نظام می‌خورد در حالی که نباید اینگونه باشد.

 

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه مخاطب شناسی، یکی از عوامل مهم در رشد رسانه‌ها است که متأسفانه در کشور ما به این امر توجه نمی‌شود، گفت: باید رسانه‌های ما اصول اقناع را فرا بگیرند، تا کنون حرکات خوبی شکل گرفته که در درازمدت امیدوارکننده است.

 

وی افزود: امروز اهمیت رسانه برای مردم و تصمیم گیران مشخص شده است اما هر تحول در رسانه نیازمند گفتمان‌سازی و همراهی است. همچنین، اگر رسانه‌ها صداقت داشته باشند اثربخشی آنها بیشتر خواهد بود. در رسانه باید هیجان و احساسات در خدمت عقلانیت قرار گیرد.

 

در بخش دیگری از این نشست «علی صمدزاده» نیز طی سخنانی اظهار کرد: ما در منطقه قدرت خوبی کسب کردیم اما متاسفانه درباره رسانه‌ای کردن آن ضعیف هستیم.

 

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه صحنه نبرد با دشمن تنها در عرصه نظامی نیست امروز دشمن در رسانه‌ هم با مامی‌جنگد، عنوان کرد: در اثر ضعف رسانه‌ای ما مردم از وقایع منطقه و نقش ایران در آن اطلاع کافی ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ دستاردهای اخیر انقلاب اسلامی با سیلی سختی که به آمریکا زدیم باید در حوزه رسانه یک بازنگری جدی داشته باشیم، نمی‌توان توان موشکی داشت اما توان رسانه ای نداشت بلکه برای رسیدن اهداف بیانیه گام دوم انقلاب باید توان رسانه‌ای ما بسیار قوی شود.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فهما رویداد ملی فهما مسجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نشست رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله موشکی به شهرک کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی را به عهده گرفت.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ اعلام کرد که رزمندگان مقاومت امروز یکشنبه توانستند شهرک «کریات شمونه» ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ اول خود اعلام کرد، که در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن و در پاسخ به جنایت هولناک رژیم اسرائیل در شهرک «میس الجبل» که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان شد، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز یکشنبه شهرک کریات شمونه را با ده‌ها موشک کاتیوشا و فلق هدف قرار دادند.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب الله پیش‌تر تصریح کرده بود که به هر تجاوز رژیم اسرائیل قطعا پاسخ خواهند داد و با هرگونه اقدام تنش آمیز مقابله خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هرگز از رویارویی با دشمن عقب نشینی نمی‌کنیم، و حمایت از مقاومت فلسطین را پایان نمی‌دهیم و هرگز بسته شدن این پرونده (نبرد با اشغالگران) را نخواهیم پذیرفت، مگر اینکه پرونده غزه و آتش‌بس بسته شود.

شیخ نعیم قاسم گفت که پشتیبانی از غزه، در حقیقت پشتیبانی از لبنان است، زیرا آنچه را در غزه جریان دارد، در برابر خود می‌بیند و اگر سکوت کند، قربانی بعدی خواهد بود.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان»
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به بندر حیفا
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق