Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه بررسی راه‌اندازی بندر خشک هاب لجستیک که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در دفتر معاون عمرانی استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهارکرد: با امضای تفاهم نامه مشترک در صددیم طرح هاب لجستیک استان قزوین را عملیاتی کنیم که در این مجموعه بندر خشک و لجستیک کشوری هم می‌تواند عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بندر خشک در داخل دهکده لجستیک پیش بینی شده که در مکان یابی می‌تواند در منطقه دیگری باشد اما باید از ظرفیت موجود استفاده کنیم تا اقتصاد استان رونق بگیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: تشکیل کمیته راهبری در این شرایط بسیار اهمیت دارد و می‌تواند روند کارها را شتاب بخشد و در این مسیر استفاده از کارشناسان راه آهن کشور نیز ضروری است.
مبارک قدم تصریح کرد: ایجاد بندر خشک در قزوین باید پشتیبان بندر انزلی باشد تا بتوان پروژه راه آهن قزوین، رشت، انزلی به آستارا را نیز مورد توجه قرار دهد.
وی گفت: به نظر می‌رسد در اجرای این طرح نیازمند احداث خط ریلی به صورت آنتنی هستیم که این کار می‌تواند در محدوده بندر خشک انجام شود و در مجموع این کار بزرگ تنها با مشارکت بخش خصوصی قابل اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: احداث دهکده لجستیک بخش کشاورزی هم در این زمینه از دیگر پیش بینی هاست که می‌تواند در فازهای بعدی مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه حسینی از اتاق بازرگانی قزوین گفت: در ایجاد منطقه لجستیک نباید در ابتدا به امور عمانی و حمل و نقل آن توجه کرد بلکه سایر اهداف و چشم اندازهای اقتصادی طرح نیز لازم است مورد توجه کارشناسی قرار گیرد.
وی گفت: اگر در ابتدا موضوع جانمایی، طراحی و بخش‌های هاب لجستیک مورد توجه باشد ولی هنوز سرمایه گذار مشخص نباشد ممکن است در اجرا دچار چالش شویم و سرمایه گذار نگاه دیگری در طرح داشته باشد لذا بهتر است ابتدا فراخوان برای حضور متقاضی اجرای طرح صورت گیرد و سپس سراغ سایر موارد برویم.
نماینده اتاق بازرگانی قزوین یادآور شد: در هاب لجستیک موضوع راه آهن و حمل و نقل تنها بخش کوچکی از کار است و سایر اهداف باید در نظر گرفته شود.

46

کد خبر 1346531

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی چگونه است؟
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • هشدار زرد هواشناسی برای وضعیت جوی استان قزوین
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • تردد خودرو‌ها در آزادراه قزوین - کرج نیمه سنگین است
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب