Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی غلامپور عضو کمیته اقتصادی فدراسیون هندبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی هندبال در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی هندبال با تمام مشکلات اقتصادی که داشت بالاخره در این مسابقات شرکت کرد و نباید خودمان را با تیم‌هایی مثل کره جنوبی یا قطر مقایسه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره ای‌ها از سال ۲۰۱۶ به بعد همیشه در اردو‌های اروپایی حضور داشتند و هزینه های زیادی هم برای تیمشان انجام دادند. آن ها  برابر ما قرار گرفتند که به اعتقاد من فقط از لحاظ امکانات از ما بالاتر بودند  وگرنه از نظر بدنی یا تکنیکی برتری نسبت به ما نداشتند.

بیشتر بخوانید: تیم‌ملی هندبال ایران - کره جنوبی / نبرد بزرگ برای تاریخ سازی / نگاه میلیون‌ها ایرانی به دستان هندبالیست‌ها

تیم های عربی سرمایه گذاری های کلانی در هندبال انجام می دهند

او افزود: مقابل قطر هم عالی بودیم و توانستیم این تیم را با چالش جدی رو به رو کنیم و حتی نیمه اول هم آن ها را شکست دادیم، اما همان مسائلی که درباره بازی با کره جنوبی وجود داشت، درباره قطر هم صادق بود و باعث شد نتوانیم برنده بازی باشیم. قطری‌ها برای هندبال امکانات خوبی در اختیار دارند، آن ها سالن باکیفیتی دارند که حتی تیم ملی فوتبال ما هم نمی‌تواند آن را داشته باشد، همین نشان می‌دهد که آن‌ها سرمایه گذاری‌های کلانی روی هندبال انجام می‌دهند.

کارشناس هندبال افزود: جالب است بدانید که در همین تیم ملی هندبال قطر ۶ نفر به عنوان آنالیروز و  یک نفر به عنوان پزشک غذایی حضور دارد، در صورتی که ما اصلاً چنین امکاناتی  نداریم. حتی سرمربیان تیم‌های ملی که ما به آن‌ها ها باختیم، چنان پول‌هایی می‌گیرند که سرمربی تیم ملی ما حتی به اندازه یک هفته آن ها هم دریافتی ندارد، اما همان طور که گفتم توانستیم با کمترین امکانات بازی‌های خوبی را در برابر آن‌ها انجام دهیم.

غلامپور ادامه داد: کادر فنی تیم ملی ما خیلی نیست که فعالیت می کند و برای آماده سازی این مسابقات هم تنها چند اردو داشته است، از زمانی حضور علیرضا پاکدل به عنوان رئیس جدید فدراسیون، وضع هندبال نسبت به گذشته خیلی بهتر شد. حتی شاید برایتان جالب باشد بدانید روزی که قرار بود تیم ملی به مسابقات انتخابی جام جهانی اعزام شود دیدم که حبیبی با موتور به سرعت به سمت بانک رفت تا بتواند پول بازیکنان را برای این سفر تامین کند و همین موضوع نشان می‌دهد که حبیبی برای تیم ملی بسیار زحمت کشیده است.

عضو کمیته اقتصادی فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که چرا ما در بیشتر بازی‌هایی که انجام دادیم در نیمه دوم شکست خوردیم، بیان داشت: همان طورکه پیش تر گفتم بسیاری از مسائل به ما اجازه نداد تا اردوی خوبی داشته باشیم و باشرایط برابری با حریفان به مسابقات برویم، در صورتی که سایر تیم‌ها مثل قطر و امارات وقتی توانستند تیم ملی ما را شکست دهند، رئیس فدراسیون این کشور‌ها به هر بازیکنشان پول یا اتومبیل گران قیمت داد و همین مسئله باعث بالا رفتن انگیزه بازیکن می‌شود. در صورتی که اصلا چنین مسائلی در تیم ملی ما دیده نمی‌شود. حتی این موضوع را می‌توانیم در لیگ هندبال خودمان هم مشاهده کنیم. بازیکنی را می‌شناسم که برای ۶ ماه بازی کردن ۵۰ میلیون تومان پول می‌گیرد. به نظرتان برای زندگی کردن در تهران آیا چنین پولی کافی است؟

چهارمی حق مسلم تیم ملی در رقابت های انتخابی جام جهانی بود

غلامپور افزود: من به عنوان کسی که سال‌ها در هندبال حضور داشتم و  در تیم شهرداری کاشان به عنوان دستیار در کنار حبیبی مشغول به کار بودم، کاملاً وضعیت تیم ملی هندبال را درک می‌کنم. هندبالیست‌های ما برای مسابقات انتخابی جام جهانی بدون هیچ بودجه ای به این رقابت‌ها رفتند. به هر حال اگر بخواهیم روی کاغذ نتایج تیم ملی را حساب کنیم، به اعتقاد من چهارمی حق تیم ملی ما در رقابت های انتخابی جام جهانی بوده است. قبل از مسابقات پیش بینی کرده بودیم که در بدترین حالت ششمی و در بهترین حالت اول یا دوم آسیا می شویم، اما همان طور که گفتم چهارمی حق مسلم تیم ملی در این مسابقات بود.

بیشتر بخوانید: استکی: کشور‌های عربی سرمایه گذاری خوبی در هندبال انجام می‌دهند/ مؤثر نباشم از تیم ملی خداحافظی می‌کنم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون هندبال تیم ملی هندبال انتخابی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چین

به گزارش قدس آنلاین، عصر امروز ساعت ۱۶ به وقت محلی مراسم قرعه‌کشی هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا در امان پایتخت کشور اردن محل برگزاری این رقابت‌ها برگزار شد که طی آن تیم ملی هندبال جوانان ایران در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد.

۱۳ تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند که در ۳ گروه ۳ تیمی و یک گروه ۴ تیمی قرعه‌کشی شدند.

قرعه‌کشی کامل این مسابقات به این شرح است:
گروه A: بحرین - عربستان - هنگ کنگ
گروه B: کویت - ایران- چین
گروه C: اردن- هند - عمان
گروه D: ژاپن - کره‌جنوبی- چین تایپه- قطر

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ در لهستان قرار است ۲۶ تیر تا ۶ مرداد سال جاری در اردن برگزار شود.


لازم به ذکر است که ابتدا قرار بود رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی عربستان سعودی برگزار گردد که پس از انصراف این کشور با تصمیم کنفدراسیون هندبال آسیا میزبانی این دوره از رقابت‌ها، به کشور اردن سپرده شد.

تیم ملی هندبال جوانان کشورمان با هدایت شریف مومن مصری در حال آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در این دوره از رقابت‌هاست.

دیگر خبرها

  • تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چبن
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • فریدونکنار قهرمانی مسابقات پرس سینه مازندران
  • صعود تیم ایرانِ یک به جمع ۸ تیم برتر والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا
  • تیم خور لارستان قهرمان لیگ دسته دو هندبال کشور شد
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو هندبال بانوان کشور شد
  • قهرمانی بهنمیر در مسابقات هندبال دختران آموزشگاه‌های مازندران