Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: یک کنسرسیوم بخش خصوصی در حال طی کردن مراحل نهایی خود برای دریافت مجوز اپراتور ماهواره مخابراتی است.

به گزارش ایسنا، مرتضی براری در اینستاگرام خود نوشت: "جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ورود شرکت‌های توانمند در عرصه فضایی می‌تواند زمینه‌ساز تحولی نوین در این حوزه باشد.

پس از تصویب و اعلام فراخوان پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی و شکل‌گیری کنسرسیوم‌ها، خوشبختانه یک کنسرسیوم بخش خصوصی در این حوزه در حال طی کردن مراحل نهایی خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروانه اپراتوری ماهواره سنجش از دور و مجوز راه‌اندازی و بهره‌برداری ایستگاه زمینی دریافت داده‌های ماهواره‌ای نیز مراحل پایانی خودش را طی می‌کند.

در همین حال دو شرکت خصوصی با تیم‌های متخصص و دارای تجربه طراحی و ساخت ماهواره، وارد حوزه منظومه‌های ماهواره‌ای سنجش از دور و اینترنت اشیا شده‌اند.

در این مدت جلسات و نشست‌های تخصصی و اجرایی بسیار خوبی برگزار شد؛ چنین اقداماتی کمک بزرگی به صنعتی‌سازی مدارهای ارتفاع پایین (۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر) و یک گام مهم برای دستیابی به مدارهای ارتفاع بالا و اکتشافات فضایی است".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فضايي ايران ماهواره مخابراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

به گزارش "ورزش سه" سرانجام مالکیت کنسرسیوم بانک‌های خریدار سهام 85 درصدی پرسپولیس نهایی و رسمی شد تا در آخرین روز تایم لاین ای اف سی برای صدور مجوز حرفه‌ای این اتفاق نهایی شود و با بارگذاری مدارک لازم بحث مالکیت مشترک سرخابی‌ها پایان یابد.

اما در نهایت کنسرسیومی متشکل از شش بانک مالکیت بخش عمده سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس را در اختیار گرفت که در رأس آن بانک شهر قرار دارد.

بانک شهر 30 درصد سهام پرسپولیس را در اختیار دارد اما با توجه به مدیریت خود بر این کنسرسیوم عملا سهام‌های 5 درصدی اقتصاد نوین، رفاه و صادرات هم زیر نظر بانک شهر خواهد بود و عملا 45 درصد سهام متعلق به این بانک است.

امروز مدیرعامل بانک شهر اعلام کرد تغییری در رأس هرم مدیریتی باشگاه پرسپولیس ایجاد نخواهد شد، چرا که درویش ارتباط بسیار خوبی با مدیران این باشگاه داشته و طی دو سال و چهار ماه حضورش در رأس باشگاه پرسپولیس همکاری مستمری با مدیران این بانک داشته است.

با این شرایط درویش حداقل تا پایان فصل جاری یعنی تا دو ماه دیگر مدیرعامل پرسپولیس خواهد بود و بعد از آن با تغییر ارنج هیئت مدیره مدیرعامل جدیدی انتخاب می‌شود که باز هم با اکثریت نمایندگان بانک شهر در هیئت مدیره احتمال ادامه حضور درویش در مسند فعلی‌اش وجود دارد.

دیگر خبرها

  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم