Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@21:41:05 GMT

شمش طلا از پرداخت مالیات و عوارض معاف شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۵۷۰۰

شمش طلا از پرداخت مالیات و عوارض معاف شد

نمایندگان در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده، شمش طلا را از پرداخت مالیات و عوارض معاف کردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده، با ریزجزء ۴ جزء ۵ بند الف ماده ۹ این لایحه با ۱۴۴ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که بر اساس این مصوبه انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نمایندگان در ادامه با ریزجزء ۸ جزء ۵ بند الف ماده ۹ این لایحه با ۱۶۱ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در این نشست همچنین جزء ۹ بند الف ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان آن را با ۱۴۹ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۹ این لایحه؛ عرضه کالاها و ارائه خدمات زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف است:

- انواع گوشت و فرآورده‌های گوشتی مطابق با فهرستی که هر سال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان دی‌ماه برای اجرا در سال بعد به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کند.

- تخم‌مرغ نطفه‌دار و تبدیل آن به جوجه یک‌روزه

- انواع شمش طلا (وارداتی و داخلی) و انواع حواله‌های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صددرصدی طلا

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: معافیت مالیاتی عوارض شمش طلا پرداخت مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی از روند طرح های در دست اجرای حوزه انتخابیه خود دیدن کردند.

عباس کودرزی؛ نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح توسعه بیمارستان کوثر این شهرستان گفت: این طرح به زودی به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی به اتفاق ویز بهداشت از طرح های بهداشتی و درمانی این شهرستان دیدن کرد و خواستاز تسریع در تکمیل این طرح ها شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم