Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   به گزارش خبرنگار «پارسینه»، ظهر امروز یک هواپیما بر فراز منطقه تحت کنترل طالبان در ولایت غزنی افغانستان سقوط کرد. در حالی که گزارش‌های اولیه سانحه مذکور را به هواپیمای مسافربری «هواپیمایی آریانا» درمسیر هرات به کابل نسبت داده بودند، سخنگوی طالبان اعلام کرد این گروه یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را سرنگون کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، با اشاره به سقوط هواپیمای تروریست‌های آمریکایی در ولایت غزنی اظهار داشت که یک هواپیمای اشغالگران آمریکایی در ولایت غزنی ساقط شد و تعداد زیادی از افسران سازمان جاسوسی آمریکا کشته شدند.

او با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که بعداز ظهر امروز در منطقه «سدوخیل» شهرستان «ده یک» ولایت غزنی یک فروند هواپیمای آمریکایی که ماموریت اطلاعاتی داشت سرنگون شده است.

بر اساس بیانیه طالبان، این هواپیما توسط این گروه ساقط شده است.

مجاهد گفت: همه سرنشینان این هواپیما از جمله افسران مهم سازمان سیا کشته شدند.

سخنگوی طالبان همچنین تصریح کرد که طالبان در دیگر ولایت‌های از جمله هلمند، بلخ و برخی مناطق دیگر افغانستان نیز تعدادی از هواپیماها و بالگردهای نیروهای آمریکایی و افغان را ساقط کرده است.

پیش از این «عارف نوری» سخنگوی والی غزنی در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفته بود «حوالی ساعت ۱ بعد از ظهر هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت دولتی آریانا افغان با شماره ۳۵۸ در منطقه موسوم به «ده یک» در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز این ولایت سقوط کرد.»

این خبر اما بعدا از سوی شرکت هواپیمایی آریانا رد شد.

میرویس میرزکوال، معاون و سرپرست شرکت آریانا به بی‌بی‌سی گفت که هیچ یک از هواپیما‌هایی که متعلق به این شرکت باشد سقوط نکرده است. به گفته او این شرکت یک پرواز از هرات به کابل داشته که به زمین نشسته و پرواز دیگر این شرکت به دهلی بوده که بر اساس اطلاع فرودگاه به زودی در دهلی فرود خواهد آمد.

اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان هم با انتشار اعلامیه‌ای تایید کرد که این نهاد براساس بررسی‌هایی که انجام داده هیچ موردی از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری رخ نداده است.
 

بر اساس تصاویری که گفته می‌شود از محل حادثه گرفته شده اند، این طور به نظر می‌رسد که هواپیمای مذکور متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده باشد.

ارتش آمریکا بر همین مبنا اعلام کرده است که موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.

«دیلی میل» نوشته است این هواپیما می‌تواند «بمباردیر ئی-۱۱» که برای نظارت‌های الکترونیکی بر فراز افغانستان استفاده می‌شود باشد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هواپیما سقوط هواپیما طالبان افغانستان آمریکا ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان افزود که جاری شدن سیلاب‌ و بارندگی‌ در پانزده ولایت افغانستان، ۱۴۰ خانه مسکونی را نیز تخریب کرده است.

او در این باره افزود: در سه روز اخیر در اثر بارندگی‌ شدید و سیلاب‌ در ولایت‌های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان هشت شهروند این کشور جان‌باخته و سه تن دیگر مجروح شده اند.

پیش از این، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان گفته بود که بر اثر سیلاب‌های اخیر سرتاسر افغانستان، ۹۰ تن جان‌باخته و ۵۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت