Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین فراخوان دریافت طرح در هشتمین دوره برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو، از تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه آغاز و آخرین مهلت ثبت طرح در این فراخوان، ۱۵ اسفندماه خواهد بود. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، هشتمین دوره برنامه نانومچ با هدف حمایت از فعالان حوزه فناوری نانو و در جهت تجاری‌سازی دستاورد‌های آن‌ها، از مهرماه سال جاری آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از برنامه، تاکنون دو فراخوان برگزار شده و تعدادی طرح از سمت متقاضیان دریافت شده است. نتایج برخی از این طرح‌ها، از طریق پرتال به متقاضیان اعلام شده و برخی دیگر نیز در حال ارزیابی هستند. اکنون سومین و آخرین فراخوان دریافت طرح در سال جاری، از تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه آغاز شده و آخرین مهلت ثبت طرح در این فراخوان، ۱۵ اسفندماه اعلام شده است. براساس معیار‌های پذیرش در این برنامه، طرح‌های دریافتی از چهار جنبه مختلف موردارزیابی قرار می‌گیرند:

معیار فنی
- بررسی سیر پژوهشی و تست‌های مرتبط
- اعتبارسنجی نتایج ارائه شده
- بررسی تست‌های کارایی
- بازدید از آزمایشگاه/ پایلوت/ خط تولید نمونه/ محصول تولید شده

معیار نو بودن
- بررسی نوآوری طرح در داخل کشور و در سطح بین‌المللی
- مقایسه جنبه نوآورانه طرح با آخرین ایده‌های مطرح در حوزه صنعتی مشابه

معیار نانویی بودن
- از فناوری نانو و دانسته‌های علمی نانومقیاس (۱۰۰-۱ نانومتر) استفاده شده باشد.
- کارکرد یا ویژگی محصول با فناوری نانو بهبود یافته باشد.
- فرآیند تولید محصول مهندسی باشد.
- تولیدکنندگان محصولات فناوری نانو باید حداقل آزمون‌های مشخص‌کننده جنس و اندازه جزء نانومتری و هم‌چنین آزمون‌های کارایی محصول نسبت به نمونه غیرنانومتری را به‌منظور انطباق محصول با سه شرط بالا، ارائه نمایند.

معیار تجاری
- توسعه و بهینه‌سازی محصول برای کاربرد صنعتی مشخص
- امکان تأمین مواد اولیه در داخل کشور
- امکان تولید صنعتی محصول
- بررسی رقبای داخلی و خارجی
- بررسی قیمت تمام شده محصول و رقابت‌پذیری آن در بازار
- حجم بازار موجود و یا پتانسیل آتی بازار
- مزیت رقابتی محصول در مقایسه با محصولات مشابه

لازم به ذکر است که عامل بسیار مهم در موفقیت نهایی طرح‌ها، تعامل و انگیزه تیم است که این معیار صرفاً برای طرح‌هایی درنظر گرفته می‌شود که پس از ارزیابی اولیه به جلسه مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند.

میزان علاقه متقاضی به پیشرفت کار
برنامه متقاضی برای تجاری کردن طرح
تیم بودن یا پتانسیل تیم شدن
تعامل و مشارکت متقاضی در پیشبرد کار
اهمیت و اولویت تجاری‌سازی طرح برای متقاضی

این برنامه از تمامی تیم‌هایی که به نمونه اولیه بهینه رسیده‌اند و با انگیزه و تمرکز در راستای توسعه طرح نوآورانه‌ی خود در حال فعالیت هستند، دعوت می‌کند که طرح‌های خود را در این فراخوان ثبت کنند. در صورت پذیرش طرح‌ها، حمایت‌های برنامه در دسترس فناوران قرار خواهد گرفت تا بتوانند نمونه اولیه خود را توسعه داده و آماده ورود به صنعت و بازار کنند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو طرح های نوآورانه نانومقیاس نانومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است

سعید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه نتایج ملی‌پوشان تیراندازی ایران در میادین مختلف بین‌المللی به خصوص مسابقات انتخابی المپیک رضایت‌بخش نبوده، اظهار کرد: نتایج خوبی کسب نمی‌شود، در حالی که می‌توانیم جایگاه بالاتری داشته باشیم. در تفنگ و تپانچه دور از انتظار بوده‌ایم. تنها کسی که نتایج خوب را ادامه می‌دهد هانیه رستمیان است. دیگر ملی‌پوشان تیراندازی با روز‌های خوب خود فاصله دارند. روند رو به رشد کاملاً پاره شده و با آن جایگاهی که می‌توانیم باشیم فاصله محسوسی پیدا کرده‌ایم. سهمیه‌های المپیک کاهش پیدا کرده و دوره قبل ۶ سهمیه داشتیم، این دوره ۴ سهمیه گرفته‌ایم، مدال‌هایی که به دست می‌آوریم از دست می‌رود و نتایج خوب قبل تکرار نمی‌شود.  

پافشاری منجر به کسب سهمیه شد

وی درباره اینکه دلیل افت ملی‌پوشان تیراندازی چیست، عنوان کرد: همه چیز دسن به دست هم می‌دهد. مدیریت، کارایی ورزشکار، نقش مربی، تجهیزات و ... تأثیر دارند. با روی کار آمدن رئیس جدید فدراسیون قرار شد تا تجهیزات کاملاً تأمین شود. تغییری در مربیان و ورزشکار ایجاد نشد و البته نفرات جدیدی اضافه شدند. در ماده تفنگ با توجهی که به بخش بانوان شده، دو ملی‌پوش جدید اضافه شده و فاطمه امینی و شرمینه چهل‌امیرانی توانستند سهمیه المپیک بگیرند. در ماده اهداف پروازی هم در دوره قبل توجه شد و نوجوانانی وارد مسابقات لیگ شدند که نتیجه آن کسب سهمیه المپیک توسط محمد بیرانوند شد. همان زمان خیلی از باشگاه‌ها با آمدن نوجوانان مخالفت کردند، اما پافشاری فدراسیون باعث شد تا نتیجه آن را در این دوره انتخابی المپیک ببینیم.  

دلایل افت فروغی قابل بررسی است

رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی تیراندازی در مورد اینکه دلایل افت جواد فروغی چه بود که او در المپیک قبلی مدال طلا گرفت، اما این دوره سهمیه هم نگرفت، تصریح کرد: افت فروغی بلافاصله بعد از المپیک توکیو شروع نشد، چون او توانست در تپانچه میکس مدال طلای مسابقات لهستان را کسب کند. بعد از آن رقابت‌ها بود که مربی فروغی تغییر کرد و توجه لازم به او نشد. برخورد با ورزشکاری که در المپیک طلا گرفته با دیگر ورزشکاران فرق می‌کند. ممکن است مقداری بعد از طلای المپیک افت ایجاد شود، اما ورزشکار دوباره می‌تواند اوج بگیرد. فروغی پیش از المپیک توکیو در جام‌های جهانی برزیل و هندوستان دو مدال طلا گرفته بود، در المپیک طلا گرفت و در لهستان هم به طلای میکس رسید. دلایل افت فروغی قابل بررسی است و می‌توان دوباره او را بازگرداند ولی لازمه آن توجه فدراسیون وقت است.

مرادی درباره اینکه از میان محمد بیرانوند، هانیه رستمیان، فاطمه امینی و شرمینه چهل‌امیرانی می‌توان به کسب مدال در المپیک پاریس امیدوار بود، خاطرنشان کرد: با این روندی که ورزش تیراندازی در میان ملی‌پوشان پیش رفته بعید می‌دانم شانسی برای کسب مدال در المپیک پاریس داشته باشیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس آغاز به کار کرد
  • از اینوتکس ۲۰۲۴ بیشتر بدانید
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • پیام کاپیتان بارسا: باید دو ساله تمدید کنید
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای