Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:18:10 GMT

جهادکشاورزی: پیاز در قم تا ۱۰ روز دیگر ارزان می شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۷۲۰۰

جهادکشاورزی: پیاز در قم تا ۱۰ روز دیگر ارزان می شود

"عباس پور میدانی" عصر دوشنبه در بیست و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون امور تعزیرات قم در تالار امام جواد (ع) استانداری قم اظهار داشت: مشکل اصلی گران شدن این محصول صادرات آن است، و اگر بخواهد به همین روال باشد، خیلی نمی توانیم انتظار کاهش شدید قیمت را داشته باشیم.

وی بیان داشت: امیدواریم، طی ۱۰ روز آینده و با ورود پیاز جنوب به بازار، مقداری شاهد کاهش قیمت این کالا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی قم همچنین خاطرنشان کرد: قوانین صادرات و واردات تاثیر بسزایی در قیمت کالاها دارد، به همین علت باید این مقررات پایدار باشد.

پورمیدانی همچنین در خصوص افزایش ۱۸.۹ درصدی قیمت جوجه یک‌ روزه گوشتی در استان نیز گفت: مرغداران استان طبق پیش بینی هایی که در خصوص افزایش قیمت این کالا داشتند، جوجه ریزی های زیادی را انجام دادند.

این مسئول افزود: با هماهنگی که با اتحادیه مرغداران استان انجام دادیم مقرر شد، حواله جوجه به همان قیمت مصوب صادر شود، تا مرغداران که مجوز جوجه ریزی دارند، جوجه مورد نیاز خود را از کارخانه مادر بگیرند.

وی یادآور شد: این عملیات انجام شده ولی خیلی فراگیر نیست، اما اگر بتوانیم آن را برای همه پروانه ها توسعه دهیم موضوع قیمت مرغ می تواند مدیریت شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی قم گفت: به ازای تولید هر یک قطعه جوجه دو تقاضا در بازار وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی قم نیز در این جلسه اظهار داشت: استان نقشی در نوسان قیمت مرغ ندارد و قیمت این کالا به صورت منطقه ای تعیین می شود.

محمد مهدی رفیعی با اشاره به اینکه ماهیانه بین ۳۰ تا ۳۷ هزار تن مرغ در قم تولید می شود، این میزان را بیش از ۵۰ درصد مازاد مصرف این استان دانست و گفت: در حالی که در دی ماه سال گذشته تعداد جوجه ریزی ها در استان یک میلیون و ۲۲۰ هزار قطعه بود، امسال به یک میلیون و ۳۷۵ هزار قطعه افزایش پیدا کرد./

برچسب‌ها قم قیمت کالا گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم قیمت کالا گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار قم قیمت کالا گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

دیگر خبرها

  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود