Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:25:11 GMT

بازرسی‌ بنگاه‌های اقتصادی قم ۱۱ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۷۴۴۳

"احمد رضا سمیعی نسب" عصر دوشنبه در بیست و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون امور تعزیرات قم در تالار امام جواد (ع) استانداری، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در مجموع ۷۸ هزار و ۹۴۰ مورد بازرسی از بنگاه های اقتصادی در این استان انجام، و ۶ هزار و ۴۹۶ پرونده در قالب ۹ هزار و ۱۰۰ عنوان تخلف به ارزش ۶۶۷ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیعی نسب، تعداد پرونده های تشکیل شده ۳۳ درصد و تعداد تخلف های کشف شده نیز ۳۴ درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: پرنده های مهم تخلف های شامل اخفا، امتناع و احتکار و عدم اعلام موجودی است، که پرونده های تشکیل شده از ابتدای سال ۱۴۸ فقره پرونده به ارزش ۱۳۶ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال است.

سمیعی نسب تعداد تخلف عرضه خارج از شبکه کالا را نیز ۱۵۱ فقره پرونده به ارزش ۱۶۳ میلیارد و ۵۷ میلیون ریال دانست و گفت: تخلف حمل و نقل و نگهداری و عرضه کالای قاچاق نیز ۵۰ فقره پرونده به ارزش ۲۷ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال است.

معاون صمت قم تخلف های گران فروشی را نیز ۲ هزار و ۹۵ فقره به ارزش ۶۹ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تخلف تقلب و کم فروشی نیز ۴۱۸ فقره پرونده به ارزش ۱۴ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال می باشد.

وی همچنین با بیان اینکه در آذر و دی ماه سال جاری در مجموع ۱۴ هزار و ۴۶ مورد بازرسی مشترک با اتاق اصناف از بنگاه های اقتصادی در حوزه های صنعتی، صنفی، انبار و مراکز نگهداری کالا در استان انجام شده‌ است، خاطر نشان کرد: از این تعداد بازرسی صورت گرفته یکهزار و ۲۲۳ مورد پرونده تخلف در قالب ۲ هزار و ۴۹۴ عنوان تخلف به ارزش۲۸۰ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال تشکیل شده است.

سمیعی نسب یادآور شد: فراوانی تخلف ها، شامل گران فروشی، درج نکردن قیمت، کم فروشی و تقلب، عدم صدور صورت حساب و عرضه خارج از شبکه کالا بوده است.

وی در ادامه افزود: طی دو ماه گذشته هفت هزار و ۱۱۶ مورد بازرسی توسط سازمان صمت انجام شده، که ماحصل آن تشکیل ۷۱۸ پرونده تخلف در یکهزار و ۸۶۳ مورد عنوان تخلف به ارزش ۲۳۶ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال است.

معاون صمت قم خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده ۶ هزار و ۹۳۰ مورد بازرسی نیز توسط بازرسان اتاق اصناف استان انجام، و ۵۰۵ پرونده تخلف در قالب ۶۳۱ عنوان تخلف به ارزش ۴۴ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال تشکیل شد.

وی در ادامه تعداد بازرسی های انجام شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را دارای یک درصد کاهش دانست و گفت: در تعداد پرونده متشکله ۲۷ درصد و در تعداد پرونده های مکشوفه نیز ۷۵ درصد رشد داشتیم.

سمیعی نسب همچنین با بیان اینکه تعداد بازرسی های انجام شده نسبت به دو ماه قبل از اصلاح قیمت بنزین حدود چهار درصد کاهش داشته است، افزود: تعداد پرونده های تشکیل شده ۶ درصد و تعداد تخلف های کشف نیز ۶۳ درصد رشد داشته است.

این مقام صنعت و معدن قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نرخ قیمت ۵۷ کالای اساسی و ضروری که به صورت روزانه و مرتب قیمت گیری می شود، گفت: طی دو هفته گذشته در بخش میوه و تره بار، کالای پیاز حدود ۳۷ درصد نسبت به دو هفته قبل از آن افزایش قیمت داشته است.

وی کاهش ۱۵.۲ درصدی گوجه فرنگی را در این مدت مورد توجه قرار داد و گفت: جوجه یک روزه گوشتی نیز ۱۸.۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

معاون صمت قم تصریح کرد: متاسفانه قیمت کالای فوق بالاتر از نرخ مصوب تنظیم بازار عرضه می شود و در این خصوص هر هفته یک نامه از تشکل های مرغداری استان به سازمان صمت واصل می شود.

وی اذعان داشت: نرخ جوجه یک روزه طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار ۲۵ هزار و ۵۰۰ ریال است ولی نزدیک به ۴۵ هزار ریال تا ۴۶ هزار ریال عرضه می شود.

سمیعی نسب همچنین با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل وزارت صمت، طرح نظارتی ایام پایانی سال از نیمه اسفند تا نیمه فروردین ماه در کل کشور اجرا می شود، گفت: ما در استان گشت های مشترک بازرسی را با تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، بهداشت، استاندارد، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و بسیج خواهیم داشت.

وی بیان کرد: انتظار داریم دستگاه های ذی ربط که به عنوان متولیان تنظیم بازار هستند، اقدام های کنترلی را برای ایام پایانی سال داشته باشند تا با چالش و مشکل خاصی در افزایش قیمت کالاها مواجه نشویم./

برچسب‌ها قم قیمت کالا صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم قیمت کالا صمت قم قیمت کالا صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه برای گرانفروشی خودرو

نمایندگی فروش خودرو در تعزیرات حکومتی شیراز به دلیل گرانفروشی یک دستگاه خودرو جریمه شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا سالاری گفت: پرونده یک نمایندگی فروش خودرو پیرامون گرانفروشی یک دستگاه خودرو با ارزش تخلف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

سالاری گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل اضافه دریافتی و همچنین هزینه کارشناسی در حق شاکی محکوم کرد.

براساس اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش این تخلف را با ثبت شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار