Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:38:49 GMT

تلفات جاده‌ای کرمان پنج درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۷۹۸۴

تلفات جاده‌ای کرمان پنج درصد کاهش یافت

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سیدعلی حاج سیدعلیخانی در بیست و هفتمین نشست کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل در محل ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: اجرای طرح ها و برنامه های متعدد ترافیکی، توسط دستگاه هایی از جمله راهداری و حمل و نقل شمال و جنوب، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر بوده که توجه بیشتر رانندگان به قوانین و مقررات رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه را نباید نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در شانزدهم دی ماه امسال، همزمان با مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی حدود ۱۰۰ هزار تردد از نقاط مختلف کشور، از طریق محورهای ورودی به شهر کرمان ثبت شد که این آمار سه برابر تردد روزهای عادی را در دوربین های ثبت تخلف جاده ای نشان می دهد.
حاج سیدعلیخانی با اشاره به اینکه جاده های استان کرمان بار سنگین تری را نسبت به سایر استان های دیگر تحمل می کند و زودتر دچار آسیب دیدگی می شوند گفت: متوسط بار حمل شده توسط ناوگان باربری جاده ای در کشور ۱۵ تن است در حالی که متوسط تناژ جاده های استان ما ۲۰ تن است و همین امر باعث آسیب دیدگی زودتر پل ها وساختمان جاده ها می شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۱۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف جاده ای در محورهای کل این استان فعال است و حدود ۵۰ دستگاه دوربین دیگر نیز در حال نصب داریم که با نصب دوربین های جدید انتظار می رود تعداد تخلفات جاده ای در سطح استان کاهش یابد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در ادامه این نشست به نقش اساسی خودروهای حامل قاچاق سوخت و افاغنه در افزایش سوانح و تلفات جاده ای اشاره کرد و افزود: رعایت نکردن سرعت مجاز و دیگر مقررات رانندگی توسط رانندگان متخلف قاچاق موجب بروز حوادث جاده ای با شدت بالا می شود و این امر موجب افزایش آمار تلفات جانی در ۹ ماهه امسال شده است در حالی که اگر استان ما با چنین معضلی روبرو نبود وضعیت مناسب تری در سطح کشور داشتیم.
حاج سیدعلیخانی خاطرنشان کرد: تحلیل آمارها نشان می دهد تصادفات جاده ای کرمان مانند برخی از استان های دیگر تراکم نقطه ای ندارند و معمولا در کل محورهای این استان به صورت پراکنده اتفاق می افتد، بررسی همین اطلاعات نشان می دهد بخشی  از تلفات انسانی بعد از صحنه تصادف و هنگام رساندن مجروحان از صحنه تا بیمارستان رخ می دهد، همچنین در بحث پراکندگی بروز تصادفات، آمار های موجود نشانگر این امر است که ۷۳ درصد تلفات در محورهای اصلی و ۲۷ درصد در محورهای فرعی و روستایی اتفاق می افتد.

برچسب‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات

استاندار کرمان گفت: در مجموع بارندگی‌های استان تلفات خاصی در منطقه حادث نشده است و تاکنون با بیش از ۶۰ میلیمتر یعنی دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته بارش باران را داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی و سیلابی شدن منطقه شرق استان، استاندار کرمان شامگاه _پنج‌شنبه، ششم اردیبهشت_ از مناطق مختلف شهرستان‌های بم و نرماشیر بازدید و برای ساماندهی بهتر منطقه دستورات لازم را صادر کرد.

محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از روستای مهدی‌آباد از توابع شهرستان نرماشیر اظهار کرد: بارندگی در شرق استان به‌ویژه در منطقه بروات موجب هدایت سیلاب به طرف منطقه ارگ جدید، دشت مجاور آن، نظام شهر و نرماشیر شد و علی‌رغم حجم و سرعت بالای بارندگی، آسیب جدی وارد نشده است.

وی با بیان اینکه دو روستا تحت تأثیر بارش باران قرار گرفتند که آب در حال فرو نشست و وضعیت آن در حال ساماندهی است، افزود: به لطف خدا با مدیریت و آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی، خسارت خاصی اتفاق نیفتاده است، اما باید آمادگی لازم برای مقابله با خطرات ناشی از سیل را حفظ کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در مجموع بارندگی‌های استان تلفات خاصی در منطقه حادث نشده است، تصریح کرد: حدود ۱۱ روز است که استان درگیر سامانه بارشی بوده است و در همه مناطق یعنی جنوب، شمال، شرق و غرب استان شاهد بارندگی بوده‌ایم و تاکنون با بیش از ۶۰ میلیمتر یعنی دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته بارش باران داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه با تلاش دستگاه‌های اجرایی، تدابیر قبل و حین بارندگی و بازدیدها شاهد چالش خاصی در استان نبودیم، گفت: به غیر از یکی دو مورد خسارت به دام و جاده‌ها خسارت قابل توجهی در استان رخ نداده است.

فداکار تصریح کرد: نزدیک به ۶۰۰ دستگاه و تجهیزات مختلف جهت مقابله با خطرات احتمالی ناشی از سیل در مناطق مختلف استان مستقر شده بودند که با عنایت الهی و تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی، سپاه و نیروهای مردمی وضعیت استان به خوبی کنترل شده است.

وی هم‌چنین پس از ورود به شهرستان بم، از محور بم-روداب بازدید کرد و از مسئولان محلی جویای وضعیت منطقه شد و در ادامه با حضور در نظام‌شهر از محور نظام‌شهر - ارگ جدید نیز بازدید کرد؛ محور روداب شرقی روستای مهدی‌آباد نرماشیر مقصد بعدی استاندار کرمان بود که به دلیل بارش شدید باران دچار سیلاب شده بود.

استاندار کرمان در این بازدید شبانه ضمن شنیدن صحبت بخشدار و دهیار منطقه، دستور لازم جهت ساماندهی این روستا را صادر کرد.

کد خبر 748037

دیگر خبرها

  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳