Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سفیران ۱۶ کشور جهان با صدور بیانیه‌هایی خواهان تحقیقات درخصوص خشونت‌های اخیر در اعتراضات عراق شدند.
به گزارش خرداد، ایسنا به نقل از سومریه نیوز، سفیران کشورهای کانادا، کرواسی، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، رومانی، اسپانیا، سوئد، آمریکا و انگلیس در بیانیه‌هایی استفاده "افراطی" از زور از سوی نیروهای امنیتی عراق و برخی گروه‌های مسلح علیه تظاهرکنندگان مسالمت‌جو در جریان تظاهرات اعتراضی این کشور از ۲۴ دسامبر را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه این کشورها آمده است: به رغم تضمین‌هایی که دولت عراق داده، نیروهای امنیتی و گروه‌های مسلح از گلوله‌های جنگی استفاده کردند که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان شده و برخی معترضان نیز روبوده و یا ترسانده شده‌اند.
سفیران این کشورها از دولت عراق می‌خواهند به آزادی‌های اجتماعی و حق اعتراض مسالمت‌آمیز همانطور که در قانون اساسی عراق آمده، احترام بگذارد و همچنین از تظاهرکنندگان نیز می‌خواهند ماهیت مسالمت‌آمیز اعتراضات را حفظ کنند. برچسب ها: عراق ، اعتراضات عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: عراق اعتراضات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا

مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای از حمله موشکی به بندر نفتی حیفا در فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بندر نفتی حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

طبق اعلام مقاومت اسلامی عراق، حیفا با یک فروند موشک پیشرفته «الأرقب» مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: رزمندگان ما، بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با موشک کروز پیشرفته ارقب هدف قرار دادند.

این بیانیه آورده است: این عملیات در ادامه مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم غزه و پاسخ به جنایاتی انجام شده که رژیم غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می‌شود.

مقاومت اسلامی عراق بر ادامه عملیات خود برای درهم کوبیدن مواضع دشمنان تاکید کرده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • تفاوت بوته با درخت
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم