Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@22:26:27 GMT

الزام ارائه کارت سلامت برای مسافران چینی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۸۶۶۱

الزام ارائه کارت سلامت برای مسافران چینی

تعداد قربانیان کرونا ویروس پس از گذشت8 روز از انتشار آن به 80 نفر رسید. پیش از این آمار قربانیان 56 نفر اعلام شده بود، تعداد مبتلایان به این ویروس خطرناک هم در رکوردی جدید به 3 هزار نفر افزایش یافت.

دســــــــت‌کم 42 مــــــورد ابتــــــلا به کروناویروس در خارج از مرزهای چین از جمله تایلند، ایالات متحده، استرالیا، سنگاپور، تایوان، مالزی، فرانسه، ژاپن، کره‌جنوبی، ویتنام، نپال، پرتغال و کانادا گزارش شده که تقریباً همه آنها به‌تازگی به شهر ووهان سفر داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تا این لحظه هیچ تلفات جانی در کشورهای دیگر مشاهده نشده است. این جهش دوباره همچنین موجب تمدید 3 روزه تعطیلات آغاز سال نو میلادی در چین شده است. شهر «ووهان» همچنان در قرنطینه است و رفت و آمدها دربرخی شهرهای دیگر هم ممنوع اعلام شده است. علاوه بر این، کرونا دانشجویان خارجی را در خوابگاه‌های چینی محبوس کرده است. مسئولان دانشگاه با اعلام اینکه «لطفاً وحشت نکنید» از هزاران دانشجوی خارجی خواسته‌اند تا در اتاق‌های خود بمانند.
علی رغم انتشار برخی اخبار ضد و نقیض از یافتن درمان این ویروس، اما ظاهراً هنوز هیچ درمان قطعی پیدا نشده است. با افزایش نگرانی‌ها در ایران هم، محدودیت‌های جدی در ارائه ویزا به مسافران چین که درخواست ورود به کشورمان دارند را اعمال شده است. اگرچه بنا به گفته مسئولان، هنوز هیچ مورد مشکوکی ازابتلا به این ویروس مشاهده نشده، اما سعید نمکی، وزیر بهداشت گفته است که از وزارت خارجه خواسته‌اند تا ارائه ویزا به مسافران چین، منوط به داشتن کارت سلامت و عاری بودن از ابتلا به ویروس کرونا باشد. او با تأکید بر اینکه این ویروس سرایت بالایی دارد، اما کشندگی و بیماری‌زایی بودن آن کمتر است، تأکید کرده « تاکنون هیچ موردی از بیماری را در کشور نداشتیم و از مردم می‌خواهیم با شستن دست و پرهیز از روبوسی و دست دادن تا حد امکان و رعایت مسائل بهداشتی کمک کنند تا دچار گرفتاری جدیدی نشویم.»
علی‌رغم اینکه تعداد مبتلایان در ایران صفر اعلام شده، اما نشانه‌های این ویروس که شباهت زیادی با سرماخوردگی دارد، با توجه به عادت خود درمانی ایرانیان، نگرانی‌های بیشتری را رقم زده است. این درحالی است که آنفلوانزای فصلی همچنان در ایران قربانی می‌گیرد. بنا به‌گفته دکتر حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در هفته گذشته از ۲۸ دی تا ۴ بهمن، سه نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای فصلی فوت کرده‌اند؛ به صورتی که دو نفر در زنجان و یک نفر در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده‌اند که با احتساب موارد فوت شده قبلی، آنفلوانزای فصلی تاکنون ۱۱۹ نفر را به‌کام مرگ کشانده است.
با این‌همه عرفانی از آمادگی کامل وزارت بهداشت برای مقابله با ورود احتمالی کرونا ویروس به کشور خبر داده است: «پروازهایی که به‌صورت مستقیم از کشور چین وارد فرودگاه امام خمینی(ره) می‌شوند، مورد بیماریابی فعال قرار می‌گیرند. همچنین به مسافران پروازهای خروجی به‌سمت کشور چین آموزش‌های لازم در جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری و علائم و نشانه‌های آن ارائه می‌شود. در سایر مبادی مرزی نیز از آنجایی که ممکن است شخصی که مبدأ اولیه سفرش کشور چین بوده اما از کشور ثانویه یا کشور ثالث وارد کشور ما شود، دستورات لازم به مسئولان ابلاغ شده تا مراقبت و بیماریابی استانداردی در مبادی مرزی انجام شود.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه

به گزارش صدای ایران از آنادولی،بر اساس داده‌های اداره کل امور دریایی وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ میلادی، ۴۲ کشتی تفریحی کروز در بنادر کشور پهلو گرفتند و این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۵۰ کشتی افزایش یافت.

تعداد مسافران کشتی‌های کروز اعم از ورودی به ترکیه، تردد از ترکیه به سایر کشور‌ها و مسافران ترانزیتی در سه ماهه نخست سال جاری با ۷۹.۱۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۱ هزار و ۱۱۳ نفر رسید.

در ژانویه سال گذشته ۱۲ کشتی کروز، در فوریه ۲ فروند در مارچ ۲۸ کشتی در بنادر کشور پهلو گرفتند، این تعداد در ماه‌های مشابه سال جاری به ترتیب ۱۸، ۵ و ۲۷ فروند بود.

دیگر خبرها

  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر