Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@17:10:30 GMT

نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در آلمان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۹۴۶۵

نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در آلمان

سخنگوی وزارت بهداشت ایالت باواریا دوشنبه شب گفت، مردی از شهر استارنبرگ (در ۳۰ کیلومتری جنوب مونیخ) که به ویروس کرونای جدید آلوده شده تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته و در قرنطینه بسر می‌برد.

وی اعلام کرد که خطر ابتلای مردم باواریا به این بیماری در حال حاضر "پایین" است.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد تا ساعت ۲۴ دوشنبه شب ویروس کرونا باعث جان باختن ۱۰۶ تن و همچنین ابتلای چهار هزار و ۵۱۵ تن دیگر در این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تعداد ۱۰۶ کشته ۱۰۰ تن در استان هوبی به ویژه شهر ووهان کانون شیوع این ویروس ثبت شده است در شهرهای هوبی، خبی، هیلونگجیان، هاینان، پکن و شانگهای هم هر کدام یک نفر کشته شده است.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، نمایان شد و هم اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است. 

این ویروس که از خانواده ویروس کرونا شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند. 

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است. این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

 در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است. 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلمان ویروس کرونا شهر ووهان چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند بیش از یک چهارم بیماران در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا که در دهه گذشته به دنبال درمان برای فیبریلاسیون دهلیزی بودند، کمتر از ۶۵ سال داشتند.

به گفته محققان، این میزان بسیار بیشتر از شیوع ۲ درصدی فیبریلاسیون دهلیزی که معمولاً در بین افراد غیر مسن تخمین زده می‌شود است.

دانش رایج در میان متخصصان قلب این است که در افراد زیر ۶۵ سال، فیبریلاسیون دهلیزی بسیار نادر است و خطرناک نیست. دکتر «آدیتیا بونسل»، محقق اصلی و الکتروفیزیولوژیست قلب، گفت: «اما واقعاً هیچ داده‌ای برای تأیید این موضوع وجود ندارد.»

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال مرگ و یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی در بیماران جوان‌تر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر است.

فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم در حفره‌های فوقانی قلب است. این وضعیت خطر نارسایی قلبی و سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد.

بونسل در ادامه افزود: «ما در سال‌های اخیر شاهد تعداد بیشتری از بیماران جوان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بوده‌ایم.»

برای این مطالعه، محققان از سوابق سلامت الکترونیکی بیش از ۶۷۰۰۰ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ تحت درمان فیبریلاسیون دهلیزی بودند، استفاده کردند.

در طول این دهه، میزان بقای بیماران مرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، ۳۰ تا ۵۰ درصد بدتر از بیماران بدون این بیماری بود.

اختلال ضربان قلب در زنان حتی سخت‌تر بود، با نرخ بقای ۸۰٪ تا بیش از سه برابر بدتر برای آنهایی که فیبریلاسیون دهلیزی داشتند نسبت به آنهایی که فاقد آن بودند.

کد خبر 6086947

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال