Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:45:06 GMT

مدیران دانشگاهی با شاخص های دقیق تر انتخاب می شوند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۰۷۷۹

مدیران دانشگاهی با شاخص های دقیق تر انتخاب می شوند

منصور غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوی سنجش شایستگی مدیران نهادهای علمی کشور گفت: در مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم طرحی برای تعیین شاخص های شایستگی برای مدیران در حوزه آموزش عالی تدوین شده است.

وی ادامه داد: این طرح یک کار علمی و میدانی است که شاخص های آن جمع آوری شده است و در جلسه اخیر در خصوص این طرح از اساتید و مدیران باتجریه نظرخواهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرات جمع بندی شده و بزودی به کار گرفته خواهد شد.

وزیر علوم به هدف از طراحی الگوی سنجش شایستگی مدیران نهادهای علمی کشور، اشاره کرد و افزود: برای اینکه در انتخاب مدیران و ارزیابی آنها و احیانا تشویق ها و آموزش های در حین خدمت و مواردی از این قبیل بتوانیم با شاخص های دقیق تری این کار را انجام دهیم این طرح تدوین شد و پس نهایی شدن ابلاغ خواهد شد.

غلامی به برخی از اصول سنجش شایستگی‌های مدیران نهادهای علمی که به تصویب «شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فنّاوری» رسیده است اشاره کرد و گفت: در سنجش شایستگی مدیران نهادهای علمی پنج مؤلفه «شخصیت فردی و ویژگی‌های حرفه‌ای»، «توانایی‌های مدیریتی»، «شایستگی رهبری»، «مهارت‌های ارتباطی» و «دانش مدیریتی» مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: شاخص‌های سنجش هر یک از مؤلفه های شایستگی، براساس نتایج حاصل از مطالعات بین‌المللی، تجربیات ملّی و بومی‌سازی آنها برای انواع نهادهای علمی (آموزشی، پژوهشی و فنّاوری) تعریف و با توجه به تفاوت مأموریت نهادهای مختلف علمی و نقش مدیر در هر نهاد، وزن هر یک از شاخص‌ها تعیین می‌شود.

وزیر علوم یادآورشد: برای سنجش شایستگی از روش‌های علمی و عملیاتی مانند پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده، بررسی اسناد و سایر روش‌های مناسب استفاده می‌شود و حاصل این سنجش، علاوه بر کمک در نخبه‌گزینی، راهنمایی لازم را برای تدوین دوره‌های آموزش فردی و حرفه‌ای مستعدان مدیریت فراهم می کند.

کد خبر 4838191 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری منصور غلامی آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها دانشگاه پیام نور وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش دانشجویان دانشگاه تهران آموزش پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی منصور غلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«مصطفی سعیدی سیرایی» از حوزه کرج، فردیس و اشتهارد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

با توجه به شکل گیری جریان‌های سیاسی جدید و تغییر موازنه قدرت بین اکثریت اصولگرای سنتی و رویش‌های جدید انقلابی، مجلس دوازدهم باید از پویایی و نشاط سیاسی ویژه ای برخوردار باشد و لابی گری های مرسوم بهم بخورد و در مجموع با درصد قابل توجه نمایندگان انقلابی امیدواریم شاهد تغییرات محسوس به نفع مردم باشیم.

*مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نقشه راه اجرای برنامه هفتم توسعه، واقعی دیدن بودجه‌ها و جلوگیری از ناترازی بودجه. به فرمایش مقام معظم رهبری ام الخبائث ناترازی بودجه است.

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

به دلیل حوزه تخصصی اینجانب و کمبود سرانه‌ها و زیر ساخت‌ها در حوزه انتخابیه حتی الامکان در کمیسیون برنامه و بودجه حضور پیدا خواهم کرد.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

کمبود زیرساخت‌ها و عدم نظارت دقیق بر عملکرد مدیران و غیربومی بودن آنها از اساسی‌ترین مسائل ما در استان البرز است که علیرغم نزدیکی به مرکز جزو محروم‌ترین استان‌ها با بیش از ۶۰ محله محروم هستیم که نیازمند رسیدگی فوری هستند.

کد خبر 6098773

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است