Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امورخارجه عربستان در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان به دفاع از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش پرداخت.

وی در بخشی از این گفت‌وگو مدعی شد که آمریکا با حمله به سپهبد سلیمانی، در دفاع مشروع از خود عمل کرده است.

این مقام سعودی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود به تکرار ادعای آمریکایی‌ها پرداخت و مدعی شد که با مایک پمپئو (وزیر امورخارجه آمریکا) در این باره موافق است که پس از  سلیمانی، منطقه امن‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فیصل بن فرحان آل سعود بدون اشاره به نقش مخرب و بی‌ثبات کننده عربستان در منطقه گفت که شاهد هیچ تغییری در رفتار ایران نبوده است.

وی افزود: اظهارات آنها مثبت نیست اما ما همچنان از آنها می‌خواهیم در مسیر حمایت از ثبات منطقه رفتار کنند.

به گزارش ایسنا، آمریکا روز 13 دی‌ماه در جنایتی آشکار و با نقض قوانین بین‌المللی در یک حمله هوایی به فرودگاه بغداد سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش را هدف قرار داد که به شهادت تمامی آنها منجر شد.

جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران عربستان عربستان سعودی سپهبد سلیمانی قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی ایران حملات موشکی عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند
  • کره شمالی تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران را غیرقانونی و غیرانسانی خواند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها