Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:16:47 GMT

لزوم تعیین تکلیف هرچه سریع تر معادن راکد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۱۱۳۶

لزوم تعیین تکلیف هرچه سریع تر معادن راکد

ایسنا/گیلان استاندار گیلان بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریع تر معادن راکد استان تاکید کرد و گفت: نباید سختگیری ها به گونه ای صورت گیرد که فعالیت برای معدن‌کار توجیه فنی، اقتصادی و انتفاعی نداشته باشد.

ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای معادن که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری منظم این شورا در مدیریت بهینه منابع استان اظهار کرد: شورای معادن برای ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در انجام وظایف، تکالیف و اختیارات تعیین شده طبق قانون و رعایت مقررات در راستای توسعه استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریع تر معادن راکد استان تاکید کرد و افزود: باید از تصمیمات و تفویض اختیارات شورای معادن استان به صورت شایسته بهره بگیریم ضمن آنکه لازم است مدیریت منابع در دستور کار همه دستگاه های اجرایی باشد .

زارع، به کارگیری شیوه های کارشناسی و اصولی برای تحقق این مهم را امری ضروری خواند که توسعه پایدار و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست را به دنبال دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان به اختلاف نظر دستگاه های متولی در خصوص نحوه برداشت و فعالیت معادن اشاره و خاطرنشان کرد: باید با گفتمان و بیان راهکارهای قانونی اعضای شورای معادن و تشکیل جلسات کارشناسی و در صورت لزوم برخورداری از مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران جهت رفع مشکل اقدام شود.

وی بیان کرد: در خصوص تامین مصالح پروژه های عمرانی در شعاع کمتر از ۲۵ کیلومتر، شورای معادن استان به بررسی موضوع بپردازد.

استاندار گیلان با اشاره به تعیین تکلیف شماری از پرونده ها از محل تبصره ۲۰ قانون معادن در این جلسه گفت: جلسات شورای معادن باید به صورت منظم و منسجم برگزار شود تا مسائل مربوط به این بخش که ارتباط مستقیمی با اشتغال و اقتصاد استان دارد، با نظر جمعی به نتیجه برسد.

استاندار گیلان در خصوص بررسی محدوده برداشت معادن، با تاکید بر حفظ محیط زیست، عرصه های منابع طبیعی و نیز توجه جدی به ضوابط و مقررات گفت: لازم است کمیته ای با حضور نمایندگانی از اداره های محیط زیست، منابع طبیعی، صمت و نظام مهندسی برای بررسی این مسئله تشکیل شود. البته نباید سختگیری ها به گونه ای صورت گیرد که فعالیت برای معدن‌کار توجیه فنی، اقتصادی و انتفاعی نداشته باشد.

۱۲۲ معدن با میزان برداشت سالانه ۱۲ میلیون تن در گیلان فعال است. بر اساس ماده ۲۰ قانون معادن؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت به دارندگان مجوزهای اکتشاف و بهره‌برداری و اجازه برداشت که به تعهدات خود عمل نکنند، با تعیین مهلتی مناسب اخطار می‌کند تا تعهد خود را ایفاء نمایند. در صورتی‌که اشخاص مزبور در انقضاء مهلت مقرر اقدامی ننمایند و یا اقدام انجام شده کافی نباشد، با تایید شورای عالی معادن ملزم به پرداخت خسارات ناشی از عدم انجـام تعهدات مربوطه و یا در نهایت برای ادامه عملیات مربوط فاقد صلاحیت شناخته می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معادن شن و ماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی با تشریح وضعیت آبی شهرستان در سال جاری گفت: مطابق پیش بینی‌ها و گزارشات واصله امسال نیز تنش آبی خواهیم داشت و باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاد شود و شایسته است شهروندان و کشاورزان در صرفه جویی و مدیریت مصرف بهیته آب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ابوالفضل غنی زاده با بیان اینکه ۲۰۸ هزار کیلومتر مربع مساحت شهرستان اهر است، افزود: یک چهارم مساحت شهرستان، ذخایر معدنی بوده و تعداد ۲۸ مورد پهنه معدنی ثبت شده که در مرحله اکتشاف و بهره برداری هستند و در صورت فعال شدن این معادن، به شدت ناترازی آب خواهیم داشت که باید از الان برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه که در سطح جهانی ارزش افزوده‌ای که از آب برداشت می‌شود ۴ دلار است، گفت: این موضوع در ایران زیر ۷۵ سنت است و باید در این خصوص راهکار‌های مناسبی در تغییر الگوی کشت و سوق دادن کشاورزان برای تولید با ارزش افزوده و بهره وری بالا ارائه گردد.

غنی زاده همچنین عنوان کرد: متأسفانه شاهد بودیم که باغداران، سیب‌هایی که در سردخانه انبار کرده بودند را به عنوان سیب بادریز فروختند که جهاد کشاورزی باید نسبت به این موضوع ورود کند تا امسال شاهد ورود خسارت به باغداران نباشیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اهر با اشاره به تغییرات آب و هوایی و ترسیم وضعیت آبی منطقه گفت: تغییر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی، اصلی‌ترین راه حفاظت از منابع آبی خواهد بود که باید در این خصوص کشاورزان بصورت اقنایی و علمی توجیه شوند.

فرماندار اهر از دبیر و اعضای این شورا خواست تا همایشی با عنوان آب، محیط زیست و امنیت غذایی، بصورت سراسری در شهرستان برگزار شده و از ایده، طرح و مقالات علمی برتر ارائه شده به این همایش در راستای مدیریت مصرف آب استفاده شود.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان