Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مقام‎های چینی می‎گویند که شمار جان باختگان در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به ۱۰۶ نفر رسیده است. تاریخ انتشار: 10:15 - 08 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۱۱۰۷ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ سازمان بهداشت ملی چین روز سه شنبه، ۸ بهمن، اعلام کرد «شمار افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا تاکنون جان خود را از دست دادند به ۱۰۶ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رویترز، این سازمان همچنین موارد تایید شده در ابتلا به این ویروس را ۴ هزار و ۵۱۵ نفر اعلام کرده است.
یکی از مناطق چین رسما اعلام کرده است که از روز دوشنبه به طور موقت تمامی امکان گردشگری را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل کرده است.
یک روزنامه دولتی چین نیز روز سه شنبه اعلام کرد که شهر «تیانجین» قصد دارد یک بیمارستان ویژه برای درمان افراد مبتلا به این ویروس کشنده را تاسیس کند.
سازمان حمل و نقل عمومی پکن اعلام کرده است اکثر وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس‌ها را که به مناطق اطراف شهر ووهان حرکت می‌کنند از امروز سه شنبه برای جلوگیری از شیوع کرونا به حالت تعلیق در می آورد.   بیشتر بخوانید:  کرونا در چین را دسیسه آمریکا خواند واکسن ویروس کرونا تولید شد


در همین حال سازمان بهداشت جهانی در تازه تریت گزارش خود تهدید ویروس کرونا را در سطح بین المللی «بالا» اعلام کرد.
ویروس کرونا که برای نخستین بار از شهر «ووهان» چین شیوع پیدا کرد به بسیاری از کشور‌های دیگر از جمله کره جنوبی، ژاپن، تایون، ویتنام، کامبوج، سنگاپور، مالزی، تایلند، نپال، استرالیا، آلمان، کانادا و آمریکا رسید و باعث شد تا بسیاری از کشور‌ها برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدام به غربالگری مسافرانی کنند که از فرودگاه‌های آسیا وارد این کشور‌ها می‌شوند.   علاوه بر آن، اداره کل مهاجرت ملی چین اعلام کرده که شهروندان سفر‌های خود به خارج از کشور را تغییر داده تا میزان تردد از مرز‌ها کاهش یافته و مانع از شیوع ویروس شود.
ویروس کرونا  گفته می‌شود برای اولین بار در یک بازار در شهر «ووهان» گزارش شده که در آنجا حیوانات وحشی به طور غیر قانونی به فروش می‌رسند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • (ویدئو) توضیحات کریمی قدوسی درباره توییت‌های جنجالی اخیرش
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا