Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در ابتدای جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، تصریح کرد: با وجود زندگی بسیار کوتاه حضرت زهرا(س)، ایشان نقش و اثرگذاری برجسته‌ای در تاریخ اسلام دارند، در جامعه‌ای که دختر زنده به گور می‌شد، نقش زن تا اندازه‌ای ارتقاء یافت که در شرایط خفقان سیاسی و امنیتی که شخصیت‌های بزرگی نظیر امیرمومنان، سلمان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. امکان ابراز نظر و انتقاد نداشتند، حضرت زهرا(س) با فصیح‌ترین و شجاعانه‌ترین ادبیات، سکوت را شکست و الگوی بزرگی را برای زنان و مردان مسلمان در تاریخ به جا گذاشت.

وی با اشاره به فاصله سه ماهه بین رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا، گفت: در این مدت بار روشنگری و حمایت از حقانیت و عدالت سیاسی و اقتصادی بر دوش حضرت فاطمه (س) بود و عملا امام علی و سایر صحابه برجسته پیامبر، در سایه شجاعت، حکمت و مجاهدت ایشان حضور داشتند و این فعالیت اجتماعی ماندگار، در حوزه سیاسی، به انتقاد از ظلم به امت در محروم کردن جامعه از رهبری شایسته‌ترین افراد و در حوزه اقتصادی به انتقاد از ظلم در غصب فدک، که میراث پیامبر برای حضرت زهرا جهت رسیدگی به معیشت مستضعفین جامعه بود، انجام شد؛ بگونه‌ای که در خطبه تاریخی حضرت زهرا در مسجد پیامبر، تحلیل عمیقی از مبانی اجتماعی دین ارائه می‌شود که مطالعه و تأمل بر این خطبه را به همه نخبگان و پژوهشگران توصیه می‌کنم.

هاشمی با اشاره به سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مدینه و فدک در سال ۱۳۸۷، افزود: در این سفر برای نخستین بار درهای بقیع پس از سال‌ها به روی بانوان ایرانی گشوده شد و همچنین موضوع پراهمیت فدک که حتی در میان شیعیان نیز مورد کم توجهی قرار داشت و تنها به عنوان یک داستان مذهبی طرح می شد، با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فدک و ثبت جهانی آن، احیاء شد.

کد خبر 480994 برچسب‌ها محسن هاشمی شورای شهر هاشمی رفسنجانی حضرت فاطمه زهرا (س)

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محسن هاشمی شورای شهر هاشمی رفسنجانی حضرت فاطمه زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد

حسینعلی خدری ضمن تبریک روز معلم به معلمان دلسوز جامعه اسلامی گفت: جایگاه معلم در دین مبین اسلام بسیار بالا است به‌گونه‌ای که می‌شود به جمله بزرگ‌مرد دین اسلام امام علی علیه‌السلام بسنده کرد «اگر کسی مرا یک جمله بیاموزد مرا بنده خودکرده است»، بار‌ها پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «برای کسب علم به دورترین نقطه دنیا یعنی چین سفر کنید و علم را بیاموزید، آن را در جامعه خود اجرا کنید» همچنین تأکید داشتند ایرانیان برای کسب علوم مختلف دنیا را فتح خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: چه‌بسا ما آنچه را که پیامبر و اسلام و قرآن گفته است با صراحت و محکمی می‌بینیم و به آن پی می‌بریم تفکر سلمان فارسی در جنگ‌ها اگر نبود چه‌بسا بارهاوبار‌ها مبارزان دین اسلام شکست می‌خوردند، اگر جامعه فرهنگی ایثارگر، شهادت‌طلب، عاقل، آگاه و تابع اسلام باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • چهره خندان ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری + عکس
  • تصاویری از علی لاریجانی و ناطق نوری در یک مراسم سالگرد شهید مطهری/ محسن هاشمی هم آمد
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • (تصاویر) ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت