Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا یوسف زاده سه شنبه در جمع معاونان فرهنگی قوه قضائیه در شیراز بیان کرد: چهار محور اصلی فعالیت این معاون در قوه قضائیه که برنامه‌ها بر اساس این اولویت‌ها برنامه ریزی شده و تدوین گشته‌اند شامل حبس زدایی، صبح و تکریم و رضایت ارباب رجوع و سلامت دستگاه قضائی است.

یوسف زاده معتقد است در برنامه ریزی های سال ٩٩ تمرکز فعالیت‌ها بر چهار اصل فوق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توجه به فرهنگ و نقش فرهنگ در اجرای قوانین در قوه قضائیه بیش از پیش مورد اقبال قرار گرفته است.

او در خصوص اقدامات انجام شده در معاونت فرهنگی قوه قضائیه متذکر شد: معاونت فرهنگی قوه قضائیه در سال ٩٢ در تهران و یک سال بعد در سال ٩٣ در شهرستان‌ها افتتاح شد.

یوسف زاده اضافه کرد: از جمله اولین اقداماتی که در این معاونت مورد اجرا قرار گرفت تأکیدات فرهنگی، دینی و اعتقادی بود و پس از گذشت ۴ سال از تأسیس این معاونت خط فکری و برنامه‌های اجرایی به سمت این هدف رفت که مسائل فرهنگی در حل پرونده‌های قضائی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی معاونت فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد: اولویت در سال آینده صیانت از کارکنان و تکریم ارباب رجوع است و این امر به جد پیگیری می‌شود.

کد خبر 4838352

منبع: مهر

کلیدواژه: قوه قضاییه علیرضا یوسف زاده شیراز بارش برف دهه فجر بوشهر گرگان شیراز تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان قزوین شهرکرد ایلام انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه دهه کرامت

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت دهه کرامت گفت: همه اعتاب مقدسه و دستگاه‌های فرهنگی در یک اتاق عملیات تمام عیار برای عملیات بزرگ فرهنگی در دهه کرامت برنامه ریزی کردند - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام خداداده رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت دهه کرامت در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دهه کرامت را یکی از مهم‌ترین و جریان آفرین ترین مناسکی دانست که در اقصی نقاط کشور دنبال می شود و گفت: شاید بتوان گفت دهه کرامت بعد از ماه های محرم و صفر و برخی از مناسبت‌های ماه مبارک رمضان یکی از مهمترین جریانات فرهنگی کشور محسوب می‌شود که در همه محلات، مساجد و هیئات مذهبی برنامه های ویژه ای به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

توجه ویژه به خانواده در دهه کرامت

وی افزود: اگر حجم بزرگ برنامه‌ها و جریان آفرینی این ایام با برنامه ریزی و دقت لازم صورت گیرد، می‌تواند در فرهنگ عمومی تأثیرگذاری بسیاری داشته باشد؛ ضمن اینکه تلاش شده است در این ایام به موضوع «خانواده» از سوی دستگاه ها و متولیان فرهنگی اهتمام ویژه ای صورت گیرد، چرا که این دهه بهترین زمان برای  ارائه مفهوم خواهری، دختری، برادری، مادر و پدر بودن است و لازم است، خانواده ها نسبت به مناسبت های این ایام اهتمام داشته باشند.

3500 زائر پیاده در دهه کرامت عازم مشهد می‌شوند

خداداده ادامه داد: این موضوع مهم است که بدانیم احمد بن موسی (ع) چه رابطه عاطفی با برادرشان داشتند تا ما با الگوبرداری از این بزرگوار محبت خود را نسبت به برادر بیشتر کنیم و چه روزی بهتر از روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برای نشان دادن ارادت خود نسبت به برادر؛ از این رو ضرورت دارد که جامعه اسلامی نسبت به این روزها بازآفرینی، مرور و بازشناسی داشته باشند و این الگوها به جامعه ما معرفی شود.

حجت الاسلام خداداده با اشاره به عنوان شعار امسال دهه کرامت در سال 1403 با عنوان «با شما سربلندیم» برگرفته از روایتی از امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: ستاد بزرگداشت دهه کرامت برای هر روز این دهه نیز عنوانی را انتخاب کرده است، تا بتوانیم در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) جایگاه ایشان را معرفی کنیم، زیرا کریمه اهل بیت(ع) هجرت‌شان به قم علاوه بر دیدار با برادر یک هجرت سیاسی و احیای شریعت و مبارزه سیاسی تلقی می‌شد.

40 نهاد دینی و اجتماعی عضو دهه کرامت

وی در ادامه با اشاره به اینکه 40 نهاد دینی و اجتماعی عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: همه اعتاب مقدسه و دستگاه‌های فرهنگی در یک اتاق عملیات تمام عیار برای عملیات بزرگ فرهنگی در دهه کرامت برنامه ریزی کردند، تا سرور و نشاط و بعد معنوی زیبایی های این ایام در عرصه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، چرا که برخی ما را متهم می کنند، مجالس عزا در جامعه رونق دارد و با شکوه برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت می تواند ضمن بار معنوی در جامعه نشاط و سرور هم به همراه داشته باشد.

تدارک بیش از 120 هزار عنوان برنامه در سراسر کشور

ایشان از تدارک بیش از 120 هزار عنوان برنامه فرهنگی، علمی، ورزشی و خدماتی همزمان با ایام دهه کرامت در سراسر کشور خبر داد و افزود: آیین آغاز جشن های دهه کرامت صبح روز 20 اردیبهشت در آستان حضرت فاطمه معصومه (س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری آغاز می شود.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از تدارک 360 عنوان برنامه از سوی آستان مقدسه کریمه اهل بیت (ع) خبر داد و گفت: پنجمین کنگره بین المللی امام رضا (ع) 24 و 25 اردیبهشت با حضور شخصیت‌های علمی، بین المللی و دینی در مشهد مقدس برگزار می شود.

اجتماعات چندهزارنفری دخترانه

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت از برگزاری جشن های بین المللی کاروان های زیر سایه خورشید در دو هزار نقطه ایران و جهان با حضور خادمان رضوی خبر داد و گفت: جشن تکلیف دختران و اجتماع دخترانه در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و 200 نقطه  کشور به صورت همزمان به صورت همزمان برگزار می شود؛ ضمن اینکه اجتماع بهترین دختر دنیا و نیز اجتماع پنج هزار نفری دانشجویان دختر در شهرهای مختلف برپا می شود.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه دهه کرامت
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • استادان نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی کشور دارند 
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد